LOADING

Type to search

Opinii

Print&Sign 2014, un nou început?

Sign Romania octombrie 3, 2014
Share

4.500 de vizitatori au trecut pragul Print & Sign in cele 4 zile de targ, vizitatori specialisti din industria tiparului, dar si vizitatori nou targetati anul acesta, cum ar fi advertiserii, directorii de marketing din toate industriile, arhitectii, fashion designerii sau designerii si producatorii de ambalaje si etichete.

Este singura cifră oficială furnizată de Euroexpo, organizatorul Print&Sign 2014. Alături de mai multe testimoniale ale unor personalități ale industriei, aceasta ar trebui să transmită mesajul că ediția de anul acesta a fost cea mai reușită din ultimii cinci ani. Declarațiile subliniate de organizator, care pot fi găsite pe site-ul expoziției, conțin, fără îndoială, un binemeritat ton de apreciere față de efortul organizatorilor și de felul în care s-au prezentat cele 4 zile ale expoziției.

Revista USIGN a fost partener media al manifestărilor organizate de Euroexpo încă de la debutul acestora și putem afirma că ediția de anul acesta a beneficiat de cel mai intens efort de promovare și organizare pe care echipa Euroexpo l-a alocat vreodată acestui eveniment, indiferent că s-a numit Advertising Show, Print&Sign sau Digital Print&Sign, așa că acesta merită apreciat și scos în evidență. Din păcate, umbrele care se aștern peste realizările acestei ediții sunt provocate tot de Euroexpo. Atitudinea autistă din anii trecuți în care anunțau performanțe care nu aveau acoperire integrală în realitate sau lipsa oricărori informații actuale despre edițiile precedente pun la zid efortul onest din acest an.

Este, poate, singurul eveniment de profil din Europa care nu publică pe site-ul oficial o arhivă cu statistici și imagini a edițiilor precedente. Comparația este, în aceste condiții, greu de făcut și va sta sub impresia momentului. O cifră extrasă dintr-un comunicat publicat după ediția din 2011 vorbește despre 4500 de vizitatori. Cum arată numărul de azi în comparație cu cel din 2011? Vine după o scădere drastică care a avut loc în 2012, moment care a prilejuit și amânarea ediției din 2013 sau este vorba de o stagnare a numărului de vizitatori pe parcusul ultimelor trei ediții? Greu de răspuns. Expozanții sunt și ei prinși între impredictibilitatea pe care o impune un ecart de doi ani între cele ultmele ediții și aprecierea onestă a eforturilor depuse în comunicarea, promovarea și organizarea ediției de anul acesta.

Ecourile evenimentului încheiat săptămâna trecută nu s-au stins. Vor urma, probabil, mai multe statistici, planuri pentru viitor și, de ce nu? o reconfigurare majoră. Acum, evenimentul fanion al industriei pare prins în capcana unui etern început.

Tags:

You Might also Like

5 Comments

  1. Marius Buiculescu octombrie 3, 2014

    De regula o opinie se semneaza. Nu sunt de accord cu supararea autorului anonim al acestei stiri. Euroexpo si toti ceilalti parteneri media, inclusiv voi, au facut un efort sa dezmorteasca apatia pietii fata de aceasta industrie. Si imediat dupa succes, hop si anonimul intra in pielea mesterului Manole sa demoleze.
    Ce mai conteaza statisticile editiilor trecute?
    Ca unul care a fost aproape de toate editiile acestui targ, declar ca sunt placut surprins de succesul inregistrat in acest an. Sa dam Cezarului ce merita si Bravo tuturor celor care au pus umarul!
    Marius Buiculescu

    Răspunde
  2. Revista Universign octombrie 4, 2014

    Aveti dreptate, domnule Buiculescu, o opinie se semnează. Am ales ca acest articol să fie publicat sub semnătura Revistei USIGN tocmai pentru că ne dorim ca mesajul lui să fie receptat ca punctul de vedere al unui partener care a susținut evenimentul de la apariția acestuia și nu o opinie generată de idiosincrazii sau preferințe personale. Nu este supărare în tonul articolului, ci doar câteva semne de întrebare și o punere în context a unui eveniment în care s-a investit mult, lucru care s-a văzut, dar care riscă să derapeze din nou în fardarea inutilă a realității. Pentru exemplificare, iată un titlu care va însoți un material ilustrativ al târgului care va fi publicat numărul viitor al revistei, extras dintr-o declarație a unui expozant și care cred că surprinde foarte bine starea actuală: “Da, evenimentul a fost peste așteptările mele, dar am venit la târg fără să mă aștept la ceva.”

    Răspunde
  3. Titi Amzăr octombrie 4, 2014

    Domnilor, târgurile “Print & Sign” și “GiftShow”, singurele de acest gen din România, sunt o oglindă a industriilor de profil și, mai ales, o sumă a mentalităților care se manifestă în aceste domenii.
    Este exagerat să judecăm unilateral cele două evenimente, care ar trebui să fie un veritabil “show” al industriilor de profil, fără a pune în balanță gradul de implicare al comunității de afaceri din aceste domenii. Din punctul meu de vedere, o analiză imparțială a acestui târg nu poate fi făcută scoțând din context tocmai beneficiarul, adică industria. Facem aceeași greșeală ca atunci când judecăm mediul politic românesc, față de care suntem culpabili prin indiferență și neimplicare.
    Acestei industrii, ca și națiunii române, îi lipsește un element esențial, și anume solidaritatea, conștiința profesională și responsabilitatea colectivă.
    Judecăm un târg pe care ni l-am dori să arată ca unul din Occident? Hai mai întâi să judecăm câteva obiective pe care industria n-a reușit să le îndeplinească, din lipsă crasă de coeziune, într-un sfert de secol:
    1. Asociațiile profesionale sau patronale
    România nu are, nici după aproape 25 de ani, o asociație patronală sau profesională a domeniului tipografic care să depășească 100 de membri, în contextul în care există în țară există în jur de 1.000 de producători. Același lucru este valabil și în domeniul producției publicitare. Aceste organizații trebuie să fie cele care supervizează organizarea unui târg de nivel național. Ori, acestea vin la târg ca la nuntă, neavând alt aport decât negocierea unui preț avantajos pentru proprii membri…
    2. Apatia comunității profesionale și patronale din aceste sectoare a condus la o prelungire impardonabilă a lipsei învățământului superior în domeniul poligrafic (absent de 40 de ani!), degradarea învățântului tehnic preuniversitar, lipsa centrelor de formare profesionale în țară, lipsa unui comitet tehnic de standardizare la nivel național timp de 20 de ani etc.
    Și lista poate continua…
    Întorcându-mă la la subiectul discuție, trebuie să recunosc că există și lucruri pe care i le putem reproșa Euroexpo, dintre care eu consider că cel mai important este lipsa existenței unui consiliul al expozanților, cele care trebuie să-și asume solidar cu organizatorul succesul sau insuccesul evenimentului.
    Da, putem găsi și alte hibe, cum ar fi: accesul “free” într-un târg care este eminamente unul B2B – la târgul de cosmetice, derulat în paralel în halele laterale, biletul de intrare se plătea cu cca 15 lei; prețul pe metru pătrat este foarte mic, comparativ cu media europeană, inclusiv al unor târguri similare din Ungaria, care sare de 150 euro/mp, de exemplu. Personal, cred că rezultatele obținute la edițiile trecute Print & Signa au fost proporțiale cu prețul plătit de expozanți. Nimeni nu trebui să-i cânte în strune cuiva, de amorul artei, aducând bani de acasă. Nu cred că vreun expozant, producător sau furnizor, lucrează mult sub prețurile de cost de dragul clienților.

    În rest, dragi prieteni, cred că dragoste cu sila nu se poate…

    Răspunde
  4. Chelmus Constantin octombrie 9, 2014

    E bine ca exista un spatiu unde se pot exprima opinii asupra unui eveniment de genul targurilor de profil. O spun ca beneficiar direct a consecintelor derivate din astfel de evenimente. Circa 30 % din clientii societatii mele au fost cunoscuti la targuri de profil, iar cea mai mare parte a lor au fost cooptati in noi lucrari/proiecte dupa reintilnirea la astfel de targuri. Personal(si subliniez ca este o opinie pesonala) cred ca evenimentul Print&Sign este mediocru, si spun asta comparandu-l cu cele circa 20 de evenimente la care merg anual in toata Europa si chiar pe alte continente. Lipsa de profesionalitate a organizatorilor se vede imediat pentru cine e obisnuit sa mearga la astfel de evenimente ,,in scop de lucru’’. Revenind la Print&Sing 2014, eu am ales sa NU-l vad anul acesta, am considerat ca pierderea unei zile de munca sau de odihna nu justifica o ,,zi de targ’’, la un eveniment unde nu stiam ce o sa vad (pe sit-ul evenimentului nu esista o lista a expozantilor). Ca exemplu, prefer sa pierd trei zile pentru a vedea VisCom-ul la Milano, unde am o lista a expozantilor si stiu ca o sa intilnesc pe x si y, care expun produsul y si z , si de care as putea fi interesat. Pentru cine MUNCESTE, un targ de profil este esential in a obtine informatii sau a se face cunoscut, intre a cheltui citava sute de lei si a pierde o zi la un targ ,,orb’’ si a cheltui citava sute de euro si a pierde trei zile la un targ unde AI avut posibilitatea fixarii unor obiective, alegerea este usor de facut. Este doar un exemplu! Ar fi multe de spus despre prioada in care este organizat targul si lipsa sincronizarii acestuia cu evenimentul imediat urmator ,,All Pack”, un eveniment deasemenea interesant pentru lumea tiparului. Cred ca mai avem ani buni de asteptat pana vom avea evenimente demne de numele de ,,Targ de profil,, care sa fie interesante pe plan national sau international. Cred ca un eveniment ca Print&Sing in acest moment poate fi laudat doar de proprii organizatori, si cine vede ,,ziua de targ’’ ca o zi de vacanta.
    Doar o opinie personala…..si….la mai bine.

    Răspunde
  5. Marius Buiculescu octombrie 13, 2014

    Constat o tendinta continua si abilitati crescute pentru critica celorlalti. Cativa prozatori romani au folosit in mod stralucit metehnele personajului colectiv. Am putea indrazni ca in anul de gratie pe care il traim sa fim mai concreti, mai curajosi si la obiect?

    Recomand redactiei sa abordeze si subiecte legate de comportamentul submediocru al expozantilor. Poate parte din ei ar vrea sa afle ce au de facut acolo si nu stiu cum sa faca. Poate ar vrea un consultant de expozitii si nu-l gasesc. Si de aceea USIgn ar putea fi o baza de plecare. Pe cand un astfel de articol serial?
    Ce ar fi sa adaugati niste vitamine proaspete revistei?

    Personal, am vizitat cateva standuri unde am transmis cereri concrete. Ba chiar am rugat sa se aplice un post-it pe utilaj cu mentiunea VANDUT. Suntem in 13 oct si inca nu am fost contactat. Ma intreb de ce se mai duc oamenii sa expuna daca la prospectii hotarati nici nu le raspund?
    Asadar, dear ANONIMUS, baga si niste educatie de business expozitional intre pagini, de dragul utilitatii!

    Răspunde

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *