LOADING

Type to search

Analiza Interviu

Mesajul pe care ar tebui să îl comunicăm cu toții este: Români pentru Români, Români în România!

Sign Romania aprilie 23, 2020
Share

interviu cu Mihai Drilea, general manager DCM Design

Ați reușit să evaluați impactul adus de aceste prime săptămâni de criză? Cum arată rezultatele pe luna martie, comparativ cu februarie?
Luna martie ne-a găsit în plină desfășurare cu lucrări preluate încă din ianuarie și februarie, însă după prima săptămână din martie s-au simțit efectele COVID 19.

Care sunt măsurile pe care le-ați luat pentru minimizarea pierderilor? Când credeți că vor începe acestea să își facă efectul?
E greu să iei măsuri în plină criză, dacă nu ai avut un comportament economic ajustat la nevoile reale de dezvoltare ale companiei și o înțelegere a mediului în care funcționezi. Noi am făcut primii pași încă de acum 10 ani de când am luat primele credite, în sensul că am încercat mereu să le achităm cât mai repede, să avem sediul nostru, să evităm cât mai mult cheltuieli legate de chirii, să nu depindem de un număr restrâns de clienți mari.

Credeți că măsurile pe care statul român le-a luat sunt suficiente pentru activitatea pe care o prestați?
Trăim în România. Să zicem merci că oferă bani și pe șomajul tehnic. Teoretic, banii oferiți trebuie să ajungă unei persoane pentru alimentele de bază, nu pentru sushi și caracatiță cu creveți. Dacă angajații nu înțeleg asta, atunci au o problemă gravă.

Credeți că asociațiile de profil ar trebui să întreprindă mai multe acțiuni în vederea obținerii unui set de măsuri de protecție specific industriei în care activați? În opinia dvs, care ar fi aceste măsuri?
Desigur. Ar trebui să facă lobby pentru producția și consumul intern cu spoturi și afișe, bannere, campanii către agențiile de publicitate axate pe mesajul “Români pentru români, Români în România!” Printăm mai scump pentru companii externe și mai ieftin pentru producători autohtoni.

Credeți că furnizorii de servicii de imprimare ar trece mai ușor peste recesiunea care se va instaura dacă ar încerca să facă un front comun sau sunteți adeptul strategiei “fiecare pe cont propriu”?
Este la fel ca în agricultură: este nevoie de unificare. Fără asta, fără un lider și fără un țel comun, totul e în zadar. Dar stai, suntem în România. Suntem egoiști și considerăm că fiecare dintre noi e superior celuilalt.

Este o opțiune pentru compania pe care o conduceți posibilitatea de a reorienta activitatea către piețe unde funcționează companii care au fost mai puțin afectate de criză? Vă rog să explicați.
Am încercat producția de materiale pentru protecție împotriva COVID 19. În curând voi distribui și gratuit din profit către spitale și Poliție. Ei au neapărată nevoie. Profitul în perioada asta trebuie “share-uit”.

Ați căutat să negociați cu furnizorii de materii prime, alte condiții față de cele avute anterior? Dacă da, care au fost condițiile care s-au discutat?
Desigur, cu cei externi. Cu cei locali nu, trebuie să aibă profit pentru că asta înseamnă salarii plătite în România.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *