LOADING

Type to search

Analiza Interviu

Ajutoarele sunt binevenite dar întotdeauna vremelnice. Nimeni nu te poate căra în spate prea mult.

Sign Romania aprilie 23, 2020
Share

interviu cu Marius Buiculescu, general manager Atip Design

Ați reușit să evaluați impactul adus de aceste prime săptămâni de criză? Cum arată rezultatele pe luna martie, comparativ cu februarie?
La Atip Design, luna martie arată mai bine decât în februarie iar aprilie mai bine decât în martie. De la 14 ani am fost educat și antrenat pentru război. Probabil mă mobilizez mai bine să-mi conduc echipa sub presiune.

Care sunt măsurile pe care le-ați luat pentru minimizarea pierderilor? Când credeți că vor începe acestea să își facă efectul?
Cine conștientizează că suntem în stare de război, știe foarte bine semnificația vorbelor ’’la guerre comme a la guerre!’’ Titlurile istoriei ne arată mai ales cine sunt învingătorii și învinșii. Învingătorii sunt cei puternici, disciplinați și curajoși, capabili să respecte un plan de luptă și comandantul. Învinșii sunt cei dezbinați, rebeli, fără lider și debusolați. Mai există o categorie prea puțin studiată și prezentată de istorie, supraviețuitorii. Ei sunt creativi, isteți, speculativi și adaptabili.

Credeți că măsurile pe care statul român le-a luat sunt suficiente pentru activitatea pe care o prestați?
Orice război poate fi privit din două perspective. Autoritatea tutelară a unui stat, minister sau firmă poate lua două tipuri de măsuri, de apărare sau de atac. Resursele nu ajung niciodată în egală măsură. Mi-au trecut prin față foarte mulți lideri din toate sferele.
În business recunoști două tipologii preponderente, unii preocupați de scăderea costurilor și alții de creșterea veniturilor. La fel este și cu viziunea conducătorilor statali la război. Unii sunt preocupați să-și îngrijească răniții și alții alocă resurse masive soldaților care pot câștiga lupte și mai ales războiul…

Credeți că asociațiile de profil ar trebui să întreprindă mai multe acțiuni în vederea obținerii unui set de măsuri de protecție specific industriei în care activați? În opinia dvs, care ar fi aceste măsuri?
Asociațiile profesionale arată capacitatea colectivă de la lucra în echipă. Fac parte din două asociații și nu am văzut prea am văzut inițiative strălucite. Deocamadată ne încurajăm cu ipocrizie unii pe alții și forwardăm știri și glume pe whatsapp. Am avut două inițiative. La prima am fost apostrofat iar la a doua încă nebăgat în seamă.

Credeți că furnizorii de servicii de imprimare ar trece mai ușor peste recesiunea care se va instaura dacă ar încerca să facă un front comun sau sunteți adeptul strategiei “fiecare pe cont propriu”?
Să ne înțelegem. La vreme de restriște, ajutoarele sunt binevenite dar întotdeauna vremelnice. Nimeni nu te poate căra în spate prea mult, mai ales când nu faci nimic. Serviciile de orice fel se vor adapta noilor oportunități. Segmentul de populație cel mai afectat, seniorii, ar aprecia foarte mult niște instrucțiuni scrise și informații utile tipărite primite zilnic. Odata vreme, primarii ne trimite-au felicitări de paște. Acum ar putea să trimită zilnic încurajări și orice fel de materiale imprimate. De ce nu o fac?
Plictiseala e grea. Când stai numai în casă, ajungi să te simți ca în avion. Răsfoiești de trei ori banalele reviste din buzunarul scaunului.
Câți tipografi au făcut ceva proactiv în acest sens, sau mai așteaptă să le bată cineva de ușă?

Este o opțiune pentru compania pe care o conduceți posibilitatea de a reorienta activitatea către piețe unde funcționează companii care au fost mai puțin afectate de criză?
Nu există piețe mai puțin afectate. Într-o economie globală, totul se resimte asemănător principiului vaselor comunicante. Diferența o fac resursele și poziționarea. Țările sărace vor suferi mult iar cele bogate vor defila primele. Așa a fost mereu. Așa va fi și cu firmele. Mă repet, diferența o fac resursele de bani, de lidership, de curaj și mai ales de educație. Nu suntem în criză, suntem în război. Iar în toate războaiele armele strategice au contat mult pentru obținerea victoriilor. În actualul război, cea mai eficientă armă din prima bătălie a fost DISCIPLINA. Cele mai afectate entități, state sau firme neadaptate, se văd. Sunt cele care nu posedă această armă…

Ați căutat să negociați cu furnizorii de materii prime, alte condiții față de cele avute anterior? Dacă da, care au fost condițiile care s-au discutat?
Am încercat să-i cert și să-i fac de râs pe furnizorii de materii prime care au schimbat regulile dramatic, taman acum cand ne este mai greu. Unii de pe margine, m-au certat pentru asta. Deh, nu pot să-mi țin gura. Nu am facut-o nici măcar în armată și de-aia am abandonat cariera militară de tânăr, că am gura mare și deranjez.
Am fost bun când ți-am plătit ani de zile facturile la timp și nu a fost nevoie să mă alergi nici măcar o dată. Iar acum te-ai trezit să-mi ceri toți banii în avans pentru orice factură după o perioadă lungă de colaborare impecabilă?
Te voi ține minte toată viața furnizorule că nu ai făcut diferența între mine, un bun platnic de cursă lungă și orice alt client nevoiaș. Nu-i nimic, pământul se învârte!
În armată aveam o vorbă. Întotdeauna și din nimic, câinele cel mare îl f**e pe cel mic. Rar și doar din întâmplare, câinele cel mic îl f**e pe cel mare, cu mare intensitate și efect…

Ce sugerați liderilor și oamenilor de decizie să facă în acest război?
Suntem abia la începutul unui război economic. Atât guvernele cât și firmele au nevoie de soldați antrenați să facă bani din orice. Antreprenorii sunt soldații momentului. Sunt singurii obișnuiți să funcționeze chiar dacă nu primesc leafa lunară. Sunt singurii antrenați să meargă mai departe în orice fel de condiții. Mulți dintre militarii profesioniști nu au formată această abilitate. Antreprenorii sunt cei care găsesc soluții, devin creativi și rezistă la orice bătaie sau umilință. Chiar și atunci când nu au nici un ban în buzunare, reușesc să mergă mai departe. Folosiți această resursă nouă formată în anii de după ’89.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *