LOADING

Type to search

Eveniment Producători Reportaj Stiri

FESPA rămâne expoziția numărul 1 pentru specialitatea print-sign

Sign Romania august 22, 2019
Share

 

 

Aproape 21.000 de vizitatori au trecut pragul Messe München la ediția 2019 a FESPA. Aceștia au reprezentat 137 de țări de pe întregul mapamond. Pe parcursul celor patru zile ale târgului, vizitatorii din țările respective au decis să se delecteze pe îndelete cu ceea ce are de oferit această industrie, foarte mulți dintre ei alegând să facă mai mult de o vizită. Cei mai mulți vizitatori au fost germanii (un sfert din total), dar cifre foarte mari s-au înregistrat și în privința celor din alte țări, precum Italia sau Israel, China, Japonia, Turcia, SUA ori Australia.

Mai mult despre know-how și mai puțin despre bani

Cum spuneam, foarte mulți vizitatori ai acestei ediții au ales să treacă printre standuri mai mult de o dată. Mai mult de trei sferturi dintre cei prezenți la eveniment au stat acolo mai mult de o zi, ducând numărul total al vizitelor la 34.104. Două treimi dintre participanți au fost din partea organizațiilor pe care le-au reprezentat în calitate de factori de decizie, lucru care, spun organizatorii, transformă acest eveniment într-unul dintre principalele locuri unde se iau decizii de investiție în acest domeniu.

Totuși, acest târg nu este un eveniment dedicat doar investițiilor, lucru evidențiat și de gazde. Roz Guarnori, FESPA Exhibition Director, spunea: „Cifrele totale indică faptul că există un interes susținut pentru evenimente precum FESPA Global Print Expo. Însă cea mai mare satisfacție este legată de feedbackul privind modul în care acest show a oferit un anume tip de return on experience, lucru care sugerează că și vizitatorii, și expozanții s-au concentrat mai mult pe informațiile și cunoștințele adunate grație evenimentului și mai puțin pe investiție sau recuperarea ei.“

Echipamentele de tipar digital au fost indicate drept cel mai important punct de interes de 45% dintre vizitatorii care au completat formularele oferite de organizator. Următoarele pe lista de priorități au fost consumabilele pentru aceeași tehnologie, fiind de interes pentru 31 de procente dintre cei prezenți. Cam de același nivel de atenție s-au bucurat și chestiunile ce țin de print pe textile. Acest lucru crește și mai mult importanța FESPA ca loc de întâlnire pentru cei din acest domeniu, atât tipografi, cât și producători de materii prime, precum și pentru comunitățile pe care aceștia le-au format. De altfel, acest trend a fost sesizat rapid de organizatori, care au promis că vor adăuga în catalogul de evenimente FESPA de la ediția următoare încă o opțiune pentru cei interesați de astfel de aplicații în cadrul Sportswear Pro, eveniment special dedicat.

Fideli misiunii de dezvoltare a acestei industrii prin educație și exemple de bune practici, organizatorii au inclus în programul de evenimente de la FESPA 2019 o serie de spații și întâlniri dedicate opțiunilor avansate sau de nișă. Printre acestea, amintim Printeriors (special pentru elemente de decor interior tipărite), Print Make Wear (pentru producția și imprimarea de țesături), Colour L*A*B* (pentru managementul culorii), precum deja cunoscutele și popularele Trend Theatre, FESPA AWARDS sau World Wrap Masters (competiția de colantare a mașinilor, câștigată anul acesta de Traian Moldovan, reprezentând Austria). Împreună, aceste opțiuni au atras mii de vizitatori, într-o combinație de prezentări captivante, speakeri creativi, tururi ghidate și demonstrații practice.

Un show al lansărilor

Mottoul FESPA Global Print Expo 2019, „An Explosion of Possibilities“, a fost grăitor pentru varietatea de oportunități de dezvoltare pe care vizitatorii le-au găsit la eveniment, mai ales pentru nișele abordate. Asta s-a văzut, spun organizatorii, și din multitudinea de premiere, de produse noi sau de variante îmbunătățite prezente la expoziție. Peste 700 de expozanți au umplut șase hale din Messe München cu foarte multe noutăți și aplicații spectaculoase.

Un sumar cu unele dintre cele mai spectaculoase premiere, asupra cărora revenim mai pe larg în continuare, ar trebui să conțină în primul rând următoarele: EFI și Mimaki au ales acest loc pentru a-și lansa echipamentele flatbed, Pro 30f, respectiv JFX200-2513 EX; Epson și-a mărit seria SureColor SC-S cu două noi modele industriale, SC-S60600L și SC 80600L; tiparul roll-to-roll a fost una dintre principalele atracții ale show-ului, mulțumită elementelor de inovație din nou lansatul Colorado 1650; și cei de la swissQprint au lansat primul lor model roll-to-roll, Karibu.

Durst s-a remarcat și prin modelele de mașini premiate în cadrul expoziției, precum și prin soluțiile soft modulare cu care a venit la München, Durst Smart Shop, Durst Analytics și Durst Workflow, cele care ajută producătorul de-a lungul întregului proces de producție, de la pixel la produs finit. Dar demn de menționat, într-adevăr, este premiul EDP obținut la FESPA pentru modelul P5 350 destinat specialiștilor în tipar de format mare din partea European Digital Press Association.

„FESPA 2019 a fost o ocazie foarte bună pentru noi să prezentăm capacitățile de top mondial ale platformei noastre tehnologice P5, precum și pe cele ale soluțiilor noastre modulare soft, care ajută clientul cu produsul de la pixel până la final“, a spus Andrea Ricardi, Head of Product Management. „Acest nou premiu pentru tehnologia noastră P5 oglindește și feedbackul fantastic pe care l-am primit la FESPA. Vizitatorii de la standul nostru au fost foarte impresionați de această tehnologie fantastică. Suntem încântați.“

Zona hardware pentru textile a fost și ea gazda unor echipamente deosebite: debutul navei-amiral HP S1000 Stitch (care tipărește pe 3,2 m lățime) pentru tipar prin sublimare. Parte dintr-o serie cu trei tipuri de echipament, alături de S500 și S300, Stitch se remarcă printr-o serie de opțiuni care ajută utilizatorul să crească viteza și disponibilitatea echipamentelor, odată cu simplitatea în folosință și cu reducerea costurilor. Producătorul recomandă aceste echipamente pentru multe aplicații, dar spune că sunt foarte bune atât pentru departamente care se ocupă cu producerea de prototipuri, cât și pentru firmele care vor să se extindă.

AGFA a pus accent pe modelele sale hibride la această expoziție, modele pe care le consideră drept combinația inkjet ideală de calitate și productivitate pentru zona sign. Acestea folosesc tehnologia Thin Ink Layer pentru cel mai mic consum de cerneală din industrie și, alături de tehnologiile led, și cele de management al producției pentru rezultate cât mai bune. Vizitatorii standului au putut vedea modelele Jeti Tauro H3300 LED și Anapurna H3200i la lucru, demonstrând ce aplicații pot oferi celor care vor să își dezvolte afacerile cu ajutorul lor.

Ca să revenim la cei de la Epson mai pe larg, chiar în prima zi de târg aceștia anunțau lansarea a două noi imprimante din gama SureColor SC-S pentru semnalistică: SC-S60600L și SC-S80600L. Aceste imprimante de 64 de inci reprezintă o extindere a gamei de imprimante din seria premiată SureColor SC-S și vor oferi clienților care doresc productivitate ridicată și un cost total de exploatare (TCO) mai redus. Imprimantele din seria SC-S le oferă în continuare clienților aplicații variate cu acces la platforma Epson Edge Dashboard, cu peste 250 de profiluri EMX, disponibile pentru o serie de producători și de tipuri de suport media, anunța producătorul pe propriul site.

„Aceste noi imprimante industriale se alimentează cu rezerve de cerneală (pungi) de 1,5 litri“, spunea Chris Davies, product manager – producție LFP. „Aceasta se traduce printr-o perioadă de funcționare mai îndelungată, ceea ce determină reducerea numărului de intervenții ale utilizatorului și intervale reduse de inactivitate a imprimantei. În plus față de aceste avantaje, cernelurile sunt biodegradabile, făcând parte din gama recunoscută UltraChrome GS3 de la Epson, și dețin certificări de mediu importante, între care GreenGuard Gold și AgBB. La fel ca toate celelalte imprimante pentru semnalistică din gama SureColor SC-S, noile modele necesită întreținere minimă, sunt extrem de fiabile și ușor de instalat“, mai spunea reprezentantul Epson.

Cum spuneam, EFI a venit cu noutăți la FESPA și ne refeream în primul rând la modelul Pro 30f. Însă acesta nu avea cum să fie singur într-un stand atât de titrat. EFI VUTEk h5 LED, model hibrid, și EFI VUTEk 3+ roll-to-roll au fost și ele acolo, printre multe alte soluții din partea celor de la Electronics for Imaging. Echipamentele, alături de produsele soft ale companiei, au ca principal scop furnizarea de cât mai multe opțiuni utilizatorilor la cele mai competitive prețuri. Însă nici ușurința în utilizare nu a fost neglijată, o serie de opțiuni făcând operarea acestor soluții mai rapidă și mai intuitivă, nu în ultimul rând grație noii interfețe grafice de utilizator de pe modele precum Pro 30f.

Fujifilm a venit la FESPA cu cele mai noi opțiuni introduse în echipamentele din seria Acuity Ultra. Deja renumite pentru viteza, calitatea și posibilitățile de amortizare rapidă a investiției, modelele au continuat să evolueze, chiar dacă stabiliseră adevărate standarde în industrie pentru mulți parametri. Această serie superwide, high-end, destinată aplicațiilor atât indoor, cât și outdoor, a impresionat la München.

Feedback pozitiv de la expozanți

Au existat destui participanți cu standuri la eveniment care s-au declarat foarte mulțumiți de numărul de noi posibili clienți găsiți cu această ocazie. „FESPA reprezintă o ocazie de a întâlni clienți și potențiali clienți din toată regiunea EMEA pentru a ne dezvolta canalele de vânzări, iar anul acesta ne-au fost depășite toate așteptările din acest punct de vedere pentru toate categoriile de produse“, a spus Wouter Derichs, Sales & Marketing Director, Large Format Graphics, Canon Europe. Dirk Deroo, CEO Dataline, a declarat: „Nu puteam fi într-un loc sau într-un moment mai bun, ne-am depășit toate țintele, cu contacte de foarte bună calitate.“

Alți reprezentanți de companii de marcă au ținut să precizeze că nu au putut să nu observe caracterul internațional al evenimentului, dat de multitudinea de naționalități ale vizitatorilor, așa cum declara și Danna Drion, Senior Marketing Manager EMEA, Mimaki Europe, pentru site-ul FESPA: „Am fost în mod deosebit mulțumiți să vedem felul în care FESPA devine din ce în ce mai mult o expoziție internațională. De fapt, la FESPA 2019, nu am întâlnit doar vizitatori din zona EMEA, dar chiar și din Americi, Asia și Australia, ajungând, astfel, la cea mai largă audiență de care am putut avea parte.“ Reprezentantul Mimaki a avut, de altfel, o declarație în exclusivitate și pentru publicația noastră.

O parte dintre expozanții mulțumiți deja s-au înscris la FESPA Global Print Expo 2020. Stephan Keimer, Sales Manager la Bickers, a spus: „Aceasta a fost una dintre cele mai bune ediții FESPA pentru noi. Calitatea vizitatorilor a fost excelentă, am avut discuții foarte productive cu factori de decizie, unele dintre ele ducând la contracte încheiate pe loc. Organizatorii FESPA fac o treabă grozavă și abia așteptăm să ne vedem la Madrid anul viitor.“ (Ediția următoare a FESPA va avea loc la Madrid – n.r.)

Louis Patruno, Director Marketing & New Business la DS Smith, expozant în premieră, a fost în mod deosebit încântat de eveniment: „Show-ul a fost unul plin de învățăminte pentru noi. Din discuțiile noastre cu vizitatori și potențiali clienți, am putut observa trei trenduri-cheie: FESPA a construit, în primul rând, o audiență cu adevărat internațională, evenimentul nu mai poate fi privit ca unul destinat doar europenilor, deschizând astfel o mare serie de noi posibilități de business pentru expozanți; în al doilea rând, am fost foarte impresionați de calitatea cererii, vizitatorii știu foarte bine ce vor și au cerințe specifice pe care noi trebuie să le satisfacem; nu în ultimul rând, sustenabilitatea a devenit o prioritate-cheie, un număr tot mai mare de vizitatori fiind doritori să abordeze practici ecologiste, iar noi trebuie să fim capabili să livrăm produse prietenoase cu mediul. Din acest punct de vedere, evenimentul ne-a deschis ochii.“

Trăgând linie pe acest subiect, Roz spunea: „Valul de răspunsuri pozitive din partea expozanților și vizitatorilor aproape că ne-a depășit prin amploare. Este încurajator să vezi că din ce în ce mai mult FESPA este văzut drept cel mai bun târg pentru noi tehnologii de digital, textil și screen, dar și un moment-cheie pentru decizii de cumpărare. Abia așteptăm să construim și mai mult pe baza acestei reputații în anii ce vin, începând cu FESPA Global Print Expo 2020 de la Madrid.“

Nu doar mașini, ci și artă

Am întrebat-o ce părere are de evenimentul la care se află pe noua șefă de marketing pentru regiunea noastră la Mimaki Europe. „Ce îmi place mie personal cel mai mult acum este următorul lucru: noi, Mimaki, facem mașini de tipar. Dar acum avem posibilitatea de a trece de la statutul de producător de mașini la cel de lucrător pentru creativitate și design, să fim parte din această călătorie. Cred că pentru mine, ca Marketing Manager, este foarte important să facem ceva diferit în loc să ne uităm doar la aspectul comercial al tiparului. Am ocazia să lucrez și să văd cum lucrează oamenii creativi. De exemplu, designerul nostru este pictoriță. Pictează, vorbește cu noi, vorbește cu echipa care se ocupă de aplicații, nu are cunoștințe deloc despre mașini de tipar. Vine la noi în calitate de artist. Stăm cu toții de vorbă, chemăm și un specialist în aplicații și ea spune OK, tipărim acolo, deci, putem să facem asta. Atunci, poate și eu pot să creez, la rândul meu, ceva special.

Acest lucru simt că mă face pe mine, ca Marketing Manager pasionat de artă, diferit față de un Marketing Manager care se gândește doar la aspectul comercial, la planuri de marketing și la profituri în creștere. Încercăm nu doar să producem, ci să producem ceva frumos împreună. Și asta mă face să mă simt bine, când compar ceea ce facem aici cu alte ocupații comerciale, cu gândul la plătit rate etc. Personal, provin dintr-o familie creativă și eu, aceasta este o latură personală. E frumos să simt că după atâția ani lucrez din nou cu oameni creativi. Tatăl meu era pictor, mama lucra cu ceramică, mă simt din nou acasă lucrând cu artiști. Chiar ca și companie manufacturieră, să lucrăm cu artiști este un lucru plăcut. Aceasta este o observație personală“, a răspuns Danna Drion.

European Sign Expo 2019, un show de succes ajuns la a șaptea ediție

Evenimentul, desfășurat în paralel cu FESPA Global Print Expo și destinat semnalisticii netipărite și comunicării vizuale, a înregistrat un nou record de vizitatori. Peste 10.000 de persoane au venit în capitala Bavariei special pentru acest eveniment, deși nu puține dintre ele au urmărit ce s-a întâmplat și în restul Messe München pe perioada expoziției.

European Sign Expo a atras, la rândul lui, o audiență internațională, având vizitatori din 82 de țări. Primele zece țări în ordinea descrescătoare a numărului de cetățeni veniți să vadă evenimentul au fost Germania, Italia, China, Olanda, Regatul Unit, Polonia, Spania, Austria, Franța și Belgia. Vizitatori în număr mare au mai venit, de asemenea, din Statele Unite, Emirate și alte părți ale Asiei pentru a avea acces la noile oferte de produse și informații.

Exponanții s-au bucurat nu numai de numărul celor care le-au vizitat standurile, ci și de calitatea acestora. Nouăzeci de procente dintre cei prezenți au fost factori de decizie în organizațiile din care proveneau. Astfel, European Sign Expo și-a confirmat din nou statutul de eveniment lider pentru furnizorii de soluții de semnalistică și comunicare vizuală.

Colocarea cu FESPA Global Print Expo le-a dat ocazia vizitatorilor interesați în mod normal de soluții tip sign să aibă acces la un grup și mai mare de producători și furnizori specializați în tipar digital de format mare, precum și screen printing și tipar pe textile. Evenimentele din cadrul târgului mondial desfășurat în paralel le-au dat posibilitatea vizitatorilor de la European Sign Expo să-și dezvolte afacerile îmbogățindu-și portofoliile cu noi oferte diversificate.

Sarah Farrell, Head of Marketing, FESPA, comenta: „Creșterea continuă a numărului de vizitatori la European Sign Expo este o reflexie a valorii pe care comunitatea producătorilor de soluții sign non-printate o vede în acest eveniment. Am muncit foarte mult de la lansarea sa din 2013 pentru a fi siguri că acoperă potențialul real al pieței, iar feedbackul pozitiv pe care îl primim arată că satisfacem nevoile profesioniștilor din domeniu. Reacția la European Sign Expo 2019, combinată cu entuziasmul companiilor care vor expune la ediția de anul viitor, de la Madrid, reprezintă dovezi ale succesului evenimentului.“

FESPA Global Print Expo 2020 va avea loc între 24 și 27 martie anul viitor, la IFEMA – Feria de Madrid, în Spania. În paralel vor avea loc și European Sign Expo 2020, dedicat soluțiilor sign netipărite, și Sportswear Pro 2020, noul eveniment lansat special pentru echipamente de îmbrăcăminte sportivă.

Tags:

You Might also Like

1 Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *