LOADING

Type to search

Interviu Producători Promotionale

Am pus întotdeauna accentul pe seriozitate și calitatea serviciilor oferite

Sign Romania septembrie 6, 2019
Share

Cosmin Dragomir, general manager TMP Custom Products

Vă rog să schițați un scurt istoric al companiei.

Ne-am început activitatea în anul 2003, funcționând ca o mică agenție de publicitate. Strategia abordată de la bun început a fost de a oferi clienților un pachet complet de produse și servicii din poziția de producător / importator. Astfel, în anul 2007, am făcut primul pas în acest sens, am devenit membru PSI și am început importurile de materiale promoționale, dezvoltând totodată relații de colaborare cu cei mai importanți furnizori din Europa și anumiți parteneri din China. Pasul următor a fost dezvoltarea producției proprii și începând cu anul 2009 am achiziționat primele imprimante large-format, diversificand produsele și serviciile oferite în funcție de necesitățile clienților noștri. Tot în 2009 am început construcția propriului sediu în județul Ilfov. În toți acești ani, am încercat permanent să ne dezvoltăm echipa și producția, achizitionand pe rând tehnologiile de print și finisare necesare pentru un flux și un nivel de calitate cât mai ridicat. Ca producător, am pus întotdeauna accentul pe seriozitate și calitatea serviciilor oferite, astfel am creat parteneriate durabile și solide cu clienții noștri, respectându-ne întotdeauna termenele de livrare și implementare. Astăzi, în oferta TMP Custom Products includem: producție publicitară, printuri indoor/outdoor, importuri de materiale promoționale, personalizare, tipar offset & digital, evenimente.

Care credeți că au fost cele mai dificile momente pe care le-a traversat compania? Cum au fost acestea depășite?

Ca în orice business sunt unele momente mai bune și altele mai dificile. Am avut și noi momente mai grele, uneori din cauza forței de muncă și a lipsei de personal calificat în piață, alteori din cauza termenelor de livrare foarte strânse, dar am încercat să găsim soluțiile potrivite pentru fiecare situație și am reușit de fiecare dată să le depășim cu bine. Însă, nimic nu ar fi fost posibil fără echipa noastră, formată din profesioniști capabili să ducă orice misiune la final. Suntem o echipa tânără și ambițioasă, nu cedăm ușor în față diferitelor provocări apărute, întotdeauna găsim soluția potrivită prin care să rezolvăm problemele partenerilor noștri. Cred că acesta este un avantaj al nostru în față clienților care știu că atunci când preluăm un proiect, oricât de complex sau presant este, în mod sigur îl vor avea livrat în termenul stabilit și la  nivelul de calitate așteptat. De multe ori și pentru noi reprezintă adevărate provocări, dar ne plac, sunt antrenante, ne țin activi.

Dintre toate specializările pe care le are firma, care sunt cele mai solicitate de către clienți?

În acest moment oferim clienților o gamă foarte variată de produse și servicii, începând de la printuri simple pe tipar digital, printuri indoor/outdoor, tablouri canvas, sisteme de prezentare, casete luminose și totem-uri, până la cele mai complexe cum ar fi standurile de prezentare, decorarile interioare și exterioare ale locațiilor, evenimente ale clienților. Cred că zona în care suntem foarte buni este zona proiectelor speciale, complexe și a produselor custom/unicat. Avem lucrări pe care le-am realizat trecând prin tot procesul de fabricație, de la propunere concept, simulări 3D, proiectare, până la execuția propriu-zisă și montajul în locații. Avem în portofoliul nostru multe lucrări deosebite și interesante executate pentru marile brand-uri, domeniile lor de activitate fiind multiple.

Care sunt echipamentele pe care le dețineți în acest moment? Cum au fost făcute aceste investiții (credit, leasing, investiții proprii, fonduri europene)?

Așa cum vă spuneam, ne-am dorit să punem la dispoziția clienților un pachet complet și să acoperim un segment cât mai larg, iar pentru asta am investit constant în tehnologizarea procesului de producție, începând de la tehnologiile de print digital cu cerneală pe baza de apă, eco-solvent, solvent, până la tehnologia imprimării 100% Green cu cerneală Latex, soluție oferită de HP. În acest moment deținem 6 imprimante large-format, acoperind astfel aproape toate soluțiile existente în piață.

Nu am apelat la programele de finanțare ale Uniunii Europene, toți pașii pe care i-am făcut au fost din resursele noastre, atunci când am considerat că putem susține acea investiție și că este un moment oportun pentru afacerea noastră.

Cum ați ales echipamentul latex achiziționat de la Grupul PIN? A trebuit să alegeți din mai multe echipamente? Dacă da, care au fost acestea?

Relația noastră cu Grupul PIN este veche și foarte bine consolidată, fiind partenerii noștri de mulți ani, parteneri pe care ne-am putut baza întotdeauna. Atât ei, cât și noi avem aceleași principii sănătoase de a face business, de a fi corecți și alături de clienți tot timpul. Soluția oferită de Grupul PIN  a fost extraordinară și a venit într-un moment foarte important pentru noi, pentru dezvoltarea noastră. Practic, prin tehnologia HP cu cerneală Latex am reușit să acoperim o zona pe care ne-o doream de mult și anume zona GREEN 100%, calitatea și rezistență printului fiind superioară altor tehnologii. Este una din tehnologiile viitorului. Cerneală Latex nu are miros și este EcoFriendly. Este mai bună pentru clienții noștri și pentru mediul înconjurător. Cu ajutorul ei putem avea acces în spațiile cu reglementări stricte, cum ar fi: spitale, școli, restaurante, hoteluri, spații de locuit și orice alte spații publice indoor.

Cât de mult a contat suportul primit din partea echipei Grupului PIN în alegerea făcută?

Suportul partenerului nostru PIN a fost permanent, atât înaintea achiziției, cât și după cumpărarea și instalarea echipamentului. Mai mult, modul inițial de prezentare a avantajelor pe care acest echipament îl poate aduce afacerii noastre și calitatea deosebită a printului au fost cele care ne-au convins că nu putem să nu avem în oferta noastră acesta tehnologie de la HP. Sincer, după prezentare, am luat decizia pe loc de a face acesta achiziție. Totul a venit că o completare a pachetului pe care îl ofeream clienților și totodată o oportunitate pentru noi de a dezvolta segmente de piață noi, pe care înainte nu le puteam atinge. Atât eu, cât și colegii mei considerăm că a fost o decizie și o achiziție foarte bună pentru afacere.

Spre ce vor fi direcționate următoarele investiții și când preconizați că vor fi făcute?

În domeniul în care noi activăm tot timpul apare ceva nou, tehnologia evoluează permanent, se poate schimbă sau îmbunătății de la an la an. Implicit, și noi producătorii trebuie să încercăm să ținem pasul pentru a fi mereu în trend și totodată să oferim cele mai bune soluții clienților noștri. Însă, prima investiție pe care dorim să o facem în perioada imediat următoare este să ne mărim spațiul de producție. Apoi avem în plan o lista de alte achiziții de utilaje performanțe de ultima generație care să ne ajute să creștem productivitatea și calitatea produselor. Deja avem câteva discuții în acest sens cu partenerii noștri, pentru a ne dota corespunzător noul spațiu.

Care este metoda de promovare pe care o folosiți cel mai des pentru a găsi noi clienți? Cât de eficientă este aceasta?

Nu pot spune că stăm foarte bine la acest capitol, promovare personală, știți proverbul cu croitorul… Însă, în perioada următoare avem în vedere o serie de schimbări pentru imaginea noastră, un nou site, un magazin online, poate chiar un soft rebranding. În mod sigur vom fi mult mai prezenți în social media, care crește permanent și la noi în țară. Pentru o perioadă, va fi unul din cele mai importante moduri de promovare pentru orice companie din lume.

Dar să nu uităm, că în România, în zona de business, probabil cea mai bună metodă de accesare a unui client nou este recomandarea de la clienții deja existenți.

Dacă ar fi să enumerați trei puncte tari și trei puncte slabe ale companiei pe care o conduceți care ar fi acestea?

Cred că în orice companie sunt puncte forte și puncte mai slabe, cum de altfel și noi individual avem această balanță. În principiu este important că cele bune să fie peste cele slabe, să încercăm permanent să le îmbunătățim pe cele mai puțîn bune, să le corectăm și atunci cred că în timp rezultatul final va fi pozitiv, cel pe care ni-l dorim.

Bineînțeles că și în cadrul companiei noastre mai avem lucruri pe care le putem îmbunătății, mă gândesc de exemplu la fluxul de lucru, la eficientă noastră și la dezvoltarea individuală permanentă. Dacă reușim să schimbăm anumite părți, sigur vom avea rezultate din ce în ce mai bune.

În legătură cu punctele forte, cred că avem și câteva plusuri, nu doar minusuri și aș enumeră seriozitatea, implicarea și creativitatea. Sunt atuuri care ne-au ajutat până acum și care ne-au creat legături strânse cu partenerii noștri.

Suntem la jumătatea lui 2019. Este acesta un an mai bun decât anul trecut? Cum vedeți următorul semestru?

Începutul de an a fost destul de modest, mă refer la ianuarie și februarie, dar am reușit să recuperăm și să realizăm ce ne-am propus pentru prima jumătate a anului. Pentru noi nu a fost un an rău până în acest moment, cred că avem o creștere de aprox. 30-35% comparativ cu aceeași perioada a anului trecut. Ne străduim să păstrăm această creștere până la sfârșitul anului. Din discuțiile și proiectele pe care le avem în derulare cu clienții noștri cred că vom reuși să ne atingem target-ul propus pentru anul 2019. Bineînțeles, le mulțumim pe această cale tuturor partenerilor noștri, clienți și furnizori, pentru că sunt alături de noi și dezvoltăm împreună aceste proiecte minunate.

Ce credeți că îi lipsește firmei cel mai mult în acest moment?

Cum v-am spus și mai devreme, spațiul este un mic obstacol în acest moment. Ne descurcăm, dar vrem să ne dezvoltăm mai mult, mai repede și să investim în noi tehnologii. Avem planuri de dezvoltare pe care vrem să le punem în aplicare în următorii ani și care vor duce la o expansiune a afacerii, a echipei, a calității serviciilor și produselor oferite, a mediului de lucru pentru angajații companiei și totodată a veniturilor.

Dacă ar trebui să rezumați într-un singur cuvânt esența firmei pe care o conduceți, care ar fi acela?

Seriozitate.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *