LOADING

Type to search

Analiza Print digital

Textilele sunt segmentul cu cea mai mare creştere în printul digital

Sign Romania mai 2, 2019
Share

Ultimul studiu de piaţă făcut de FESPA şi numit Print Census arată că acest segment este cel mai în formă, mai ales pe tiparul în format mare.

Aproximativ 21 de procente dintre respondenţii din cadrul studiului au spus că achiziţionarea de echipament pentru astfel de aplicaţii face parte din planurile lor. Asta, pentru că acest mediu este unul care prezintă mari oportunităţi de creştere pentru companiile lor, în opinia unui reprezentant FESPA.

Studiul, comandat de FESPA şi efectuat de Smithers Pira, arată că valoarea acestei pieţe creşte de patru ori în intervalul 2012-2021, până la o cotă de 2,46 miliarde USD. Pe fondul acestei creşteri, tot mai multe firme mari intră pe această piaţă. Acestea procedează, în general, cam la fel: achiziţionează firme mai mici specializate în acest domeniu pentru a avea acces la tehnologie.

Oportunităţi noi

Creşterea în materie de tipar digital pe textile este provocată mai ales de câteva segmente care beneficiază, la rândul lor, de cerere mare: îmbrăcăminte, uz casnic, display şi semnalistică, precum şi textile cu uz tehnic. În 2016, de exemplu, cel mai important segment era acela al îmbrăcăminţii (peste 50 de procente), urmat de display şi sign, casnic şi tehnic. Zona sign este una care prezintă foarte multe posibilităţi, datorită libertăţii de creaţie pe care o oferă tiparul digital. Aici, cifrele arată că în perioada 2016–2021 se va ajunge la o piaţă de circa 658 de milioane USD, respectiv, o creştere de peste 13% pe an.

Cu peste 70 de milioane mp de textile tipărite în anul de referinţă 2016 şi cu o valoare de doar 89 de milioane USD atunci, textilele de uz casnic sunt şi ele la rândul lor o zonă aşteptată nu doar să crească, ci şi să ia din procentele de piaţă pe care le au în momentul de faţă tipăriturile pe textile tehnice şi pe cele folosite în semnalistică. Cele tehnice, deşi înregistrează cea mai mică rată de creştere din întreaga industrie de print pe textile, tot vor înregistra şi ele la rândul lor o creştere de 12 procente pe an cel puţin până în 2021, conform estimărilor celor de la Smithers Pira.

Modă printată

Această zonă rămâne cea mai importantă din tiparul textil, cu peste 1 miliard USD pe an şi peste jumătate de miliard de metri pătraţi tipăriţi. În cadrul acestui segment, cel mai bine o duce partea de îmbrăcăminte sportivă, mai ales cea care lucrează cu materiale pe bază de poliester, foarte populare în rândul cumpărătorilor. La fel, şi zonele fashion şi haute couture se bucură în proporţii foarte mari de aprecierea şi decizia de a cumpăra a utilizatorilor.

Mulţumită tehnologiilor de print digital high end, ciclurile în care apar noi lansări de produse devin tot mai dese, venind cu imagini de calitate foto şi finisări foarte realiste pe substraturile tipărite. Viteza mai mare duce la posibilitatea ca şi comenzile să fie mai rapide şi tirajele mai scurte, ceea ce le permite retailerilor să facă comenzi mai rapide pentru mărfurile care dispar mai repede din rafturile magazinelor. Acest lucru duce la mai puţine mărfuri rămase pe stoc şi cheltuieli mai reduse cu depozitarea.

Pentru cei care vând online, avantajele sunt şi mai mari. Textilele pot fi tipărite imediat, în tiraje foarte mici, îndată ce au apărut comenzile. Această nouă situaţie se potriveşte perfect cu ceea ce se întâmplă în acest moment în industria modei, care începe să renunţe la modelul tradiţional cu două lansări pe an şi îşi permite să lanseze mai multe colecţii pe parcursul acestei perioade.

Aceste schimbări de trend din industria modei reprezintă şi principalul factor al creşterii segmentului maşinilor care tipăresc direct pe textile. Furnizorii de servicii din zona personalizării textilelor se pot folosi de capacităţile acestor noi maşini pentru a-şi îmbunătăţi oferta, iar avansurile în ceea ce priveşte tehnologiile web to print, precum şi cele din zona de soft de management al fluxului de producţie le dau posibilităţi de livrare aproape instantanee din momentul în care apar comenzile faţă de cum se lucra până acum.

Cerneala şi tehnologia

Cererea foarte mare este cea pentru combinaţii de cerneluri şi maşini care sunt eficiente, au costuri mici şi oferă posibilitatea de a îmbunătăţi modelele pe măsură ce afacerile se dezvoltă. Creşterea de volum cea mai mare va fi datorată măririi numărului de maşini digitale rotative de producţie în masă. Productivitatea din ce în ce mai mare este reflectată de cifre: în timp ce creşterea numărului de maşini va fi de 76 de procente până în 2021, productivitatea va creşte cu 124 de procente până atunci. Se va ajunge aici în principal de pe urma achiziţionării de companii mai mici de către cele mai mari, consideră autorii studiului.

Ce urmează

Vremurile se anunţă bune pentru tiparul digital pe textile. În timp ce piaţa creşte şi adoptă tot mai multe modele noi de business, există loc de şi mai multă creştere, pe baza trendurilor de consum. Factorii cei mai importanţi sunt noua tendinţă de fast fashion şi comenzile online. Odată cu emergenţa şi dezvoltarea maşinilor rotative inkjet rapide, de producţie în masă, acestea iau, treptat, locul vechilor echipamente care foloseau tehnologii tradiţionale.

Un caz interesant este cel al companiilor mici, cele care s-au acomodat cel mai bine cu noile tehnologii. Nu este vorba doar de echipamente în sine, deşi şi acestea contează foarte mult, pentru că oferă posibilitatea de a veni cu serii foarte mici, inclusiv de un exemplar, la preţuri rezonabile. Firmele mici, precum studiourile de design, îşi permit să ţină pasul şi să rămână pe piaţă cot la cot cu competitorii lor mai mari.

Secretul din spatele acestui succes are două laturi: pe de o parte este tehnologia nouă, pe de alta există internetul, lucru care a permis noi modele de business. O parte importantă din comenzile primite vin din această zonă, mai ales de pe reţelele sociale. Există firme care primesc 90 de procente din comenzi pe Instagram, de exemplu. Însă şi creativitatea pe care o permite printul digital îşi are rolul ei, pentru că îi dă posibilitatea designerului să jongleze cu modelele şi să încerce mai multe opţiuni.

Un mic atelier de creaţie şi producţie din Miami, specializat pe costume de baie, foloseşte tehnologia foarte mult şi proprietarul îi laudă beneficiile. Faptul că totul se desfăşoară digital, de la proiect la finisare, face totul mult mai uşor, chiar dacă apar clienţi pentru creaţie care au o simplă schiţă în mână. Pentru astfel de afaceri, în special cele mici, acest model de business bazat pe software şi pe tehnologii digitale reprezintă viitorul şi calea spre succes.

Decizia de a achiziţiona un echipament modern de tipar pe textile înseamnă că afacerea pe care o aveţi poate avea o serioasă şansă să se transforme în ceva mult mai mare şi mai complicat. Aceasta este o realitate. Trebuie să fiţi pregătiţi şi să planificaţi cantităţile de consumabile, spaţiul şi numărul de angajaţi astfel încât să puteţi face faţă la schimbarea din cifrele bazei de clienţi şi la nevoile acestora. Chiar şi dacă nu ştim încotro merge afacerea noastră, tot suntem obligaţi să facem planuri. (Cristian Faur)

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *