LOADING

Type to search

Analiza

Semnalistica tipărită revine pe creștere marginală din acest an

Romulus Cristea aprilie 25, 2019
Share

Piața globală a semnalisticii tipărite va înregistra creșteri foarte mici, însă constante, în perioada următorilor cinci ani. Creșterea prognozată menține tendința ultimilor ani. Potrivit specialiștilor, doar costurile relativ scăzute în comparație cu eventuala adoptare a noilor tehnologii Led sunt cele care mențin această creștere marginală.

O piață fragmentată între micii jucători

Eficientizarea costurilor este poate cel mai important factor în favoarea deciziei companiilor de a utiliza pentru publicitate și indicarea unor puncte de vânzare, prezentare sau de orientare a semnalisticii clasice tipărite. În plus, tehnologiile clasice de tipărire a suporturilor pentru semnalistică sunt cele mai disponibile. De altfel, până nu de mult, tipărirea a fost singura formă accesibilă în semnalistică, alte opțiuni și la alte costuri apărând în momentul dezvoltării tehnologiilor Led și a ecranelor digitale cu dimensiuni reduse. Și în prezent, în cele mai multe ramuri industriale, publicitatea și oferirea diferitelor informații necesare către public, consumatori sau parteneri de afaceri, tind să fie oferite pe suporturi imprimate, tipărirea fiind preferată în astfel de situații, se menționează pe portalul Mardor Intelligence, companie specializată în publicitate și cercetări de piață.

38,52 mld. €

reprezintă valoarea totală a pieței de semnalistică tipărită, în 2019, potrivit evaluărilor companiilor de cercetare a pieței

Piața semnalisticii tipărite este foarte fragmentată între multe țări, dar și între jucători locali și companii mici, care reprezintă o mare parte din cota de piață. Cele mai multe companii mici se îndreaptă pentru servicii specializate către producători locali, volumele solicitate fiind mici. Chiar și acest aspect, rezultat din divizarea mare a serviciilor, are un impact important asupra creșterii pieței, conchid cei de la Mardor Intelligence.

Câtă tipăritură va genera industria semnalisticii, în 2019

Cifrele și previziunile diferă de la o companie de cercetare a pieței la alta, valorile nominale fiind relativ apropiate. Toate studiile concluzionează însă că putem discuta de o ușoară creștere în domeniu și care poate departaja industria de o eventuală clasare în domeniul stagnării. Creșterile sunt marginale, dar există de câțiva ani și se vor menține inclusiv pe perioada următorilor cinci ani (până în 2025).

10,88 miliarde mp

este volumul pieței de tipăritură generat la nivel global de industria de semnalistică, la nivelul anului în curs, potrivit estimărilor Smithers Pira

Pentru anul în curs, experții Smithers Pira (companie specializată în cercetarea pieței în industria tipăriturilor, ambalajelor și etichetelor) au avansat cifra de 10,88 miliarde de metri pătrați de tipăritură, care va fi generată în industria globală a semnalisticii (bannere publicitare, afișaje de orientare, display-uri de prezentare etc.). Pornind de la noile informații colectate pentru recentul studiu „Viitorul semnalisticii tipărite în contextul global al tehnologizării electronice, până în 2024” (în engleză, „The Future of Printed Signage in an Electronic World to 2024”), compania de cercetare a pieței Smithers Pira evaluează că, în anul 2024, volumul pieței specializate în semnalistică va însuma nu mai puțin de 11,43 miliarde de metri pătrați de tipăritură.

11,43 miliarde mp

este estimarea privind volumul pieței de tipăritură generat la nivel global de industria de semnalistică, la nivelul anului 2024

Rata medie de creștere anuală pentru următorii cinci ani

În acest an, valoarea pieței de semnalistică tipărită, la nivel mondial, va atinge cifra de aproximativ 38,52 miliarde de euro (43,3 miliarde de dolari SUA). Potrivit raportului amintit anterior, elaborat de Smithers Pira, „se preconizează că această piață va reveni, în perioada următorilor cinci ani, la o creștere marginală de 1%, ajungând la valoarea de 11,43 miliarde de metri pătrați de suport specific tipărit”. Creșterea medie anuală a ratei se referă la volumul pieței, la producția finală de tipăritură (în metri pătrați), valoarea totală a pieței având o rată de creștere anuală subunitară, potrivit unor estimări anterioare ale diverselor companii de cercetare a pieței. Anii trecuți, rata medie anuală de creștere a industriei, pentru un interval luat în calcul până în anul 2023, fusese estimată de specialiști la valoarea de 0,31%.

1%

va fi rata medie anuală prognozată de creștere, în domeniul industriei semnalisticii tipărite, în perioada anilor 2019-2024

Potrivit datelor furnizate de specialiști, rezultă că, pe durata următorilor cinci ani, cantitatea de tipăritură din industria de semnalistică va crește cu doar 550 de milioane de metri pătrați, ceea ce înseamnă o medie estimată de creștere cu aproximativ 110 milioane de metri pătrați pe an (până în anul 2025).

110 milioane mp

reprezintă creșterea anuală adăugată la volumul producției în industria de semnalistică tipărită, în următorii ani.

Domeniu dinamic de vânzări și provocări inovative

Având în vedere că, în ansamblu, piața semnalisticii este una foarte divizată, jucătorii locali și companiile mici deținând cota cea mai mare, furnizorii de servicii de tipărire, dar și producătorii din industrie trebuie să se adapteze permanent unui mediu dinamic, care are în vedere vânzările cu amănuntul. Acest aspect, semnalat de specialiști în cadrul raportului „The Future of Printed Signage in an Electronic World to 2024”, generează un impuls de inovare permanentă și eficientizare a producției. Din acest motiv, toți cei implicați în industria semnalisticii, inclusiv producătorii de imprimante în format mare, furnizorii de consumabile și alții, vor trebui să acționeze concertat, adoptând strategii de planificare care să includă un orizont de timp mai îndelungat, de 5-10 ani.

Evoluțiile de pe această zonă a pieței de semnalistică vor avea impact și în cadrul industriei tiparului, dar și a producătorilor de imprimante, suporturi și cerneluri și, din acest motiv, concluzionează specialiștii, orice tendință oscilantă apărută trebuie atent analizată, adaptarea dinamică la tehnologiile noi apărute fiind absolut necesară. (Romulus Cristea).

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *