LOADING

Type to search

Analiza Interviu

OOH-ul va rămâne mereu o piață de interes major

Sign Romania februarie 25, 2019
Share

Compania pe care o conduce a sărbătorit anul trecut 20 de ani de la înființare. Geo Baraian este unul dintre cei mai experimentați antreprenori din domeniul imprimării de format mare din România. O discuție cu acesta este întotdeauna un prilej de a sintetiza situația actuală a pieței românești de profil, dar și de a vedea care sunt oportunitățile pe care le aduce viitorul.

S-au împlinit mai bine de 20 de ani de când conduceți Impression Graphics Romania. Care a fost cea mai mare realizare a acestor două decenii pentru Impression?
Au fost multe, dar probabil cel mai important a fost rolul de creator de piață: am făcut pionierat – știți, de exemplu, că noi am adus în România conceptul de ftp? Agențiile și clienții aveau șoferi prin care trimiteau întâi dischete, pe urmă cd-uri, care conțineau fișiere de format mare. La vremea respectivă nimeni nu își imagina că poate există o soluție digitală la problema asta. Azi pare hilar, dar așa arăta piață pe atunci. Soluția ftp-ului a salvat timp, energie și resurse pentru toți. E genul de mentalitate pe care l-am cultivat în toți cei 20 de ani, în circumstanțe dintre cele mai diverse. Impression a setat standarde – calitate, livrare, rapiditate în execuție, noi tehnologii de imprimare. Impression a susținut crearea unei noi pături de tineri creativi educați, prin suportul acordat The Alternative School și prin trimiterea celor mai talentați români la Cannes Lions. Azi mulți dintre ei sunt jucători relevanți în cele mai interesante agenții de creație ale lumii. O mulțime de acolade interesante, nu ?

Care a fost eșecul pe care l-ați resimțit cel mai intens ?
La întrebarea asta aș preferă să răspund uitându-mă la provocările pieței: războiul de gherilă dus de jucători oportuniști, cu prețuri de dumping și calitate îndoielnică, presiunea artificială a fee-urilor mici, pentru o industrie care a ținut în criză outdoor-ul românesc mult după ce efectele crizei din 2008 au trecut pentru ceilalți.

Dacă l-ați întâlni pe Geo Baraian de acum 20 de ani și ați putea să îi dați trei sfaturi, care ar fi acelea?
Să fie mai atent la calitatea oamenilor înainte de a bate palmă cu ei, să scaneze trendurile cu și mai multă pasiune și să țină active, cu aceeași acuratețe, contactele cu instanțele internaționale care dau tonul in domeniu.

Ați fost martorul apariției unei noi generații de antreprenori care au investit în producția publicitară. Care credeți că sunt avantajele acestora în fața celor care au început la începutul anilor 90? Dar dezavantajele?
Sunt mai flexibili și mai căliți din start. Știau în ce intră, unii știau și regulile și evitarea riscurilor cu talent. Dezavantaje? Trebuie să-i întrebați pe ei.

O bună perioadă de timp ați fost printre campionii investițiilor în tehnologii noi de imprimare. Care au fost rezultatele acestor investiții?
Niște clienți cu lucrări impecabile și un standard de calitate greu de egalat în piață.

Care este cea mai recentă investiție pe care ați făcut-o? Puteți să descrieți în ce a constat aceasta și care au fost resorturile care au stat la baza acestei decizii?
Am luat recent un utilaj pentru imprimarea pe materiale rigide, că răspuns la cererile pieței.

Care sunt cei mai vechi clienți ai Impression? Care credeți că este aspectul care i-a făcut să rămână clienții Impression o perioadă atât de îndelungată?
Majoritatea agențiilor și clienților care au deschis piață în anii ’90 au rămas pe orbita Impression. Nu putem decât să le fim recunoscători că au văzut în noi pasiunea pentru calitate, pentru inovație și pentru servicii de calibru.

La polul opus, care sunt cei mai vechi furnizori ai Impression? Ce v-a făcut să păstrați relația cu aceștia?
Lista e lungă, dar dacă îmi cereți spontan, un top 3, „Leykom, Verla, Pin” e răspunsul. Cu ei am făcut parteneriate de elită și am reușit să facem treaba împreună, indiferent de context, de fluctuațiile din piață. Nu doar natură business-ului, ci și calitatea umană a liderilor acestor companii a dat tonul acestor alianțe de cursa lungă. Îi apreciez și le sunt recunoscător pentru suportul necondiționat pe care ni l-au acordat în cei 20 de ani de colaborare.

Impression a fost mai mereu un jucător important în piața OOH. Mai este această piață una de interes pentru Impression? Cât ocupă aplicațiile OOH din numărul total de mp imprimați în 2018 la Impression?
Pentru o companie care a făcut performanță în printul de mari dimensiuni și este consecvență acestei tradiții, OOH-ul va rămâne mereu o piață de interes major. Pe de altă parte nu e un secret – stăm bine cu atenția distributivă, avem totuși o expertiză de peste 20 de ani, așa că nimic din ce înseamnă imprimare nu ne e străin.

„Imprimarea textilelor și imprimarea direct pe materiale rigide sunt aplicațiile care vor domina viitorul în imprimare de format mare.” Sunteți de acord cu această afirmație? Vă rog să explicați alegerea.
Dinamică pieței așa spune, cel puțin pentru viitorul apropiat. Dacă vrei să faci carieră în print – și noi facem – trebuie să rămâi foarte bun pe nișele care te-au consacrat și să faci pionierat in celelalte direcții.

Cum s-a modificat activitatea și dotarea Impression legat de aceste două aplicații (textile și imprimare pe rigide)?
Suntem atenți la cerințele clienților și versatilitatea e o trăsătură care ne-a definit întotdeauna. Facem constant investiții pentru a acoperi toate așteptările pieței, indiferent de manieră sau suprafață pe care facem print. Dacă imprimantele 3D vor fi un imperativ, ne vom uită și-n direcția lor.

Cum credeți că va arăta piața românească de imprimare peste 20 de ani? Ce loc va ocupa Impression în acest peisaj ?
Tehnologia și inteligență artificială vor da tonul la nivelul întregii industrii, iar Impression se va alinia trendurilor, așa cum a făcut-o întotdeauna.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *