LOADING

Type to search

Interviu Producători Promotionale Stiri

Verla rămâne o afacere de familie!

Sign Romania noiembrie 28, 2018
Share

În urmă cu câteva luni anunțul achiziției Verla de către Antalis a surprins piața românească de producție publicitară, pentru ca la mijlocul lui noiembrie surpriza să fie și mai mare, odată cu comunicatul care anunța faptul că tranzacția nu a mai avut loc. Ce s-a întâmplat în aceste 3 luni și cum s-a întors din drum o tranzacție care părea sigură?

Pe perioada negocierilor am încercat să menținem același curs de  derulare a afacerii fără modificări majore care să impacteze negativ relațiile cu clienții noștri. Ne-am bazat pe faptul că VERLA este o companie dinamică, care este în domeniu de 25 de ani, o companie în creștere, cu viziune. Probabil că dorința noastră de a păstra conceptul Verla, atât în politica comercială, cât și de personal, a  generat divergențe care au dus la anularea tranzacției.

Decizia de a anunța în august achiziția a fost luată și cu acordul dvs? Cum ați reacționat la acest anunț?

Antalis este un grup structurat  pe acțiuni, acțiuni  ce sunt  listate la bursă. De aceea,  avea obligația de anunța public astfel de fuziuni din momentul în care intră în analiza Consiliului Concurenței.

Anunțul făcut de Antalis are la bază proceduri standard reglementate, sub girul Consiliului Concurenței, și anume în momentul semnării unui contract de achiziție, se face un anunț de intenție a cumpărării.

Care credeți că este motivul/motivele pentru care tranzacția nu a mai avut loc?

Cred că diferența de viziune în modul de dezvoltare și continuare a afacerii a dus la anularea tranzacției.

Au fost probleme ridicate de reprezentanții Consiliului Concurenței atunci când au analizat tranzacția?

Nu știm exact cum și-a formulat și justificat Antalis  solicitarea către Consiliu Concurenței cu privire la această extindere, dar  nu au fost probleme. Consiliul Concurenței a dat aviz favorabil.

Care a fost reacția partenerilor tradiționali externi ai Verla la anunțul tranzacției? Dar în acest moment?

Partenerii externi Verla au primit asigurări că se va continua  derularea colaborărilor și  în viitor, garanții pe care ni le-am asumat prin faptul că acționariatul de la Verla va face parte din managementul firmei noi.

Ce s-ar fi petrecut cu numele Verla în cazul în care tranzacția s-ar fi încheiat? Dar cu contractele de distribuție pe care Verla le avea în derulare cu alți parteneri?

Numele Verla ar fi rămas o perioadă de timp fiind asociată numelui Antalis, după fuziunea completă. Verla este totuși un brand important în piața din România.

Puteți să detaliați care ar fi fost statutul angajaților Verla după preluare? Au existat diferențe de viziune în ceea ce privește gestionarea resurselor umane?

Nu știu să vă răspund la această întrebare. Dorința noastră era să păstrăm echipa intactă.

Au fost mențiuni legate de statutul Verla de distribuitor de echipamente?

Antalis își dorea să dezvolte gama de echipamente.Nu am avut discuții concrete legate de modul cum se va desfășura activitatea după preluare, dar nu cred că ar fi suferit schimbări.

Cum evaluați impactul asupra activității Verla pe care l-a avut acest eveniment? Puteți să menționați aspecte cantitative și calitative?

Nu putem vorbi de o evaluare în acest moment, dacă a fost un lucru rău sau un lucru bun. Pe fondul negocierilor poate am fost mai puțin ‚vizibili’ în 2018, dar sigur este că Verla își va continua dezvoltarea companiei ca o afacere de familie așa cum a început în urmă cu 25 de ani.

Ați evaluat opiniile clienților dvs ca urmarea a acestor două anunțuri diametral opuse? Care au fost concluziile trase?

Datorită timpului prea scurt de la anunțul privind anularea tranzacției, nu putem evalua acest aspect, dar spre bucuria noastră am primit multe mesaje de felicitare pentru decizia luată.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *