LOADING

Type to search

Analiza Interviu

Toate pânzele sus

Sign Romania octombrie 8, 2018
Share

O investiție de 1,2 milioane de euro care se va finaliza în luna noiembrie va așeza Print Center în poziția de lider regional în furnizarea de servicii de imprimare digitală a textilelor. După ce a finalizat o investiție care transformă Print Center într-unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de imprimare din România, Alexandru Ionuț Anca își continuă aventura investițională într-o zonă pe care puțini antreprenori se încumetă să o exploreze: imprimarea digitală a textilelor.

Pe valul unui trend în creștere
Nu este prima tentativă de a investi în zona imprimării digitale a textilelor a antreprenorilor din România, dar este cea mai consistentă pe care piața românească a cunoscut-o până acum. „Am hotărât încă de la bun început să achiziționez echipamentele în varianta lor cea mai bine echipată și cu toate accesoriile complete” spune Alexandru Ionuț Anca, fondatorul și managerul Print Center. Întrebat cum se raportează această investiție la investițiile recente făcute pentru punctul de lucru din București Alexandru Ionuț Anca a replicat că intențiile de dezvoltare sunt parte ale unui plan bine studiat și început cu ceva timp în urmă. „O astfel de investiție nu se face peste noapte. Am studiat echipamentele și am vizitat multe companii implicate în acest domeniu. Mai ales în zona de nord a Italiei unde se află cele mai multe companii specializate în imprimarea digitală a textilelor. Pot să spun că ultimul an mi  l-am petrecut cu studiul acestui domeniu,” punctează Alexandru Ionuț Anca.
Contextul pe care l-a avut în vedere managerul Print Center în momentul în care a luat decizia de a investi în această zonă este unul favorabil. „Fast fashion” este un termen care se face din ce în ce mai auzit în birourile marilor retaileri de modă. Acesta este un termen folosit de comercianții de modă pentru a descrie modele ieftine, care se transferă rapid de pe podiumurile prezentărilor marilor case de modă în magazine pentru a răspunde noilor tendințe. Ca urmare a acestei tendințe, tradiția de a introduce noi linii de modă pe o bază sezonieră începe să devină desuetă. Astăzi, nu este neobișnuit ca magazinele să introducă produse noi de mai multe ori într-o singură săptămână pentru a rămâne la curent. În spatele acestui trend se află, bineînțeles, tirajele mici și modelele personalizate, adică fundația pe care s-a construit ascensiunea digitalizării domeniului imprimării. Imprimarea digitală are o rată anuală de creștere estimată de 26%, iar această adoptare rapidă reflectă impactul acestei inovații asupra întregului proces de producție. Oferă designerilor o mai mare flexibilitate, oferă brandurilor puterea de a produce cele mai noi stiluri la cerere și oferă comercianților cu amănuntul posibilitatea de a concura cu tarife rapide de întoarcere a modei – toate acestea la un cost mai mic decât imprimarea tradițională.

O flotă impresionantă
Investiția pe care Print Center o va finaliza în luna octombrie acoperă toate tehnologiile de imprimare a textilelor: sublimare, cu cerneluri pigmentate și cu cerneluri reactive, astfel că nu există aplicații de imprimare a textilelor pe care echipa Print Center să nu le poate aborda. Odată cu această investiție, Print Center va deschide și o nouă locație, aflată în zona industrială a Sibiului. “Imprimarea textilelor este un proces în care operațiunile de pre-tratare și post-tratare a materialului imprimat sunt foarte importante, așa că investițiile în aceste echipamente au fost foarte consistente. Am ales producătorii cei mai importanți din acest domeniu,” spune Alexandru Ionuț Anca atunci când trece în revistă echipamentele care vor fi gata de lucru începând cu toamna acestui an. Patru echipamente de pre și post tratare a materialului produse de Setema (E-PAD EP1850, steamer-ul E-Steam ES23-1850 23, echipamentul de uscare DD5 și echipamentul de spălare E-wash EW1850) sunt completate de echipamentele de imprimare care sunt produse de către Mimaki. Mimaki Tiger 1800D pentru aplicații de imprimare cu cerneluri reactive, Mimamki TX300P-1800B pentru aplicații cu cerneluri pe bază de pigment și trei echipamente de imprimare pe bază de sublimare: Mimaki TX300P-1800, Mimaki TS300P-1800 și Mimaki TS500P-3200. La acestea se adaugă echipamentele de fixare produse de Klieverik: GTC 101/1850 și GTC 101/3500. Procesul tehnologic este susținut și de un echipament de tăiere Zund G33XL2500, precum și de soluțiile de proiectare furnizate de GeminiCAD.

Pe scurt, arsenalul tehnologic pe care îl va avea la dispoziție Print Center îl va transforma într-unul dintre cei mai puternici furnizori de servicii de imprimare a textilelor din regiune, iar o astfel de poziție îi va permite să își găsească cilenți și în afara zonelor României. “Este evident că vom targeta clienți din afara României, dar nu este cel mai important punct al strategiei. Vrem să dezvoltăm aplicații de imprimare în zona fashion, home deco, dar și să susținem comunitățile de designer locali. Planurile de dezvoltare sunt ambițioase și sunt bucuros că suntem în grafic,” detaliază Alexandru Ionuț Anca. “Vom fi locul în care Mimaki are instalate toată gama de echipamente de imprimare a textilelor din Europa de Est, iar acest lucru este foarte important pentru noi, deoarece am avut un parteneriat cu Mimaki de multă vreme și suntem foarte mulțumiți de evoluția relației noastre,” a mai spus Alexandru Ionuț Anca.

Spre noi orizonturi
Dimensiunea investiției de la Sibiu este greu de surprins în câteva rânduri. De aceea, la începutul lunii noiembrie, echipa Print Center va avea o perioadă de 10 zile în care va prezenta noua investiție în cadrul mai multor evenimente succesive menite să pună în evidență facilitățile de producție. “Vom prezenta echipamentele achiziționate la Textil Expo în standul Geko, furnizorul nostru tradițional de echipamente, iar la începutul lui noiembrie vom organiza mai multe evenimente în care vom prezenta publicului noua locație și echipamentele instalate,” spune Alexandru Ionuț Anca. Întrebat dacă simte presiunea acestei investiții, Alexandru Ionuț Anca replică cu o nouă provocare: “Presiunea nu vine din ceea ce am făcut și ceea ce fac în acest moment. Așa cum am spus, totul este parte a unui plan bine calculat și stabilit. Presiunea vine din ceea ce vreau să fac în viitor. Avem în plan dezvoltarea unui centru de imprimare pe orice tip de suport, și aici mă refer la materiale precum, gresia, sticla sau aluminiul, care să fie un furnizor pentru orice birou de arhitectură sau antreprenor de construcții din Europa,” spune Alexandru Ionuț Anca ridicând vălul de pe un viitor care, cel puțin deocamdată, pare desprins din literatura fantastică.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *