LOADING

Type to search

Analiza Interviu

Vrem să facem Vizualist cel mai cunoscut brand românesc premium cu produse decorative și de mobilier cu aplicații imprimate

Sign Romania septembrie 9, 2018
Share

Irina Dițu și Cristi Stamatoiu – fondatorii Vizualist

Care este istoria Vizualist? Cum s-a născut ideea și care au fost pașii făcuți pentru aducerea acesteia la realitate?
Vizualist a apărut din pasiune pentru frumos, artă și design de interior. Ideea s-a născut în contextul Romanian Design Week 2017, când am dorit să creăm o comunitate de artiști români ale căror opere să le digitalizăm și să le imprimăm pe materiale textile din care să confecționam obiecte de design de interior. Știind cât de mult ne influențează un spațiu starea de bine, indiferent că suntem acasă sau la birou, ni s-a părut o oportunitate faină de a promova arta, oamenii creativi din România prin obiecte de design și de mobilier care te fac mai fericit, datorită materialelor premium și a culorilor atent alese, a emoțiilor pe care le transmite o creație.
Pașii pe care i-am făcut au fost să ne definim cât mai bine rolurile ca antreprenori, eu, Irina Ditu și Cristi Stămătoiu, să cristalizăm ideea printr-un business plan și să aplicăm pentru finanțare nerambursabilă pentru a crea propriile noastre imprimeuri chiar la birou. În urma planului afacerii am conștientizat cât este de importantă puterea comunității și a unui grup suport prin care să ne validăm ideea. Feedback-ul a fost întotdeauna pozitiv venit de la persoane cu experiență în zona antreprenorială și de top management din companii, iar asta ne-a dat curaj să visăm măreț și să punem în aplicare tot ce ne-am imaginat. Durată de implementare, de la idee la afacerea propriu-zisă a durat aproximativ 1 an de zile.

Care este povestea numelui Vizualist?
Vizualist înseamnă vizual + artist, iar principiile de bază ale afacerii sunt că prin artă generăm emoție, iar prin cromatică și expresivitate, simțul vizual care ne influențează cel mai mult stările interioare este satisfăcut și ca prin materialele premium folosite transmitem simțului tactil o stare de bine, acestea fiind pufoase și plăcute la atingere.
Motto-ul nostru este ”vizualizează, atinge, simte”. Colecția Arhitectura Fericirii cuprinde peste 100 de modele unice realizate de comunitatea Vizualist, transmite emoții pozitive și contribuie la creșterea nivelului de fericire.
Vizualist nu este doar un shop online și un showroom, este și un mic studio de design de interior. În proiectele noastre de amenajări, întotdeauna pornim de la personalitatea clientului, de la schițe realizate în creion, mood-board-uri cu materiale, texturi și culori pentru a exprima cât mai bine identitatea spațiului și a celor care urmează să își petreacă timpul în el.

Care au fost rațiunea și detaliile participării la proiectul de crowdfunding? Intenționați să repetați această experiență?
Campania de crowdfunding a fost o adevărată provocare de a vinde în avans produsele Vizualist, de a testa nișa de piață căreia ne adresăm și de a înțelege mai bine mediul de business din România.
Prin aceasta am obținut o victorie importantă și am reușit să finanțăm proiectul cu 121% din obiectivul propus inițial, ceea ce ne-a dat și mai multă încredere în tot ceea ce dorim să realizăm în următoarea perioadă, pe termen scurt și lung.
Experiența unei campanii de crowdfunding este de a-ți testa ideea de business, de a o promova prin toate canalele posibile, de a urmări modul în care reacționează publicul tău țintă la aceasta, de a ieși din zona de confort și de a găsi soluții creative pentru a atinge targeturile propuse, chiar să le depășești. Recomandăm provocarea crowdfundingului prin Startarium.

Cât de mult au contat sfaturile furnizorului în alegerea strategiei pentru programul Start-Up Nation la care ați participat?
Înainte de a cunoaște furnizorul, știam despre programul Start-up Nation și ne-a surâs de la început ideea de a aplica pentru finanțare. Programul a fost extrem de important pentru noi, este un pilon care ne-a ajutat să implementăm tot ce ne-am propus în business plan: de la achiziționarea imprimantei HP Latex, a stațiilor grafice iMac performante, la acoperirea pentru mai mult de jumătate de an a chiriei și a salariilor.

Cum caracterizați relația cu designerii pe care îi aveți în portofoliu? Se poate vorbi de o comunitate de designeri în jurul Vizualist?
Se poate vorbi despre o comunitate de artiști români, care au crezut în ideea noastră și au creat lucrări extraordinare pentru ca voi să vă bucurați de ele sub diferite forme. Fie că este vorba despre pictură în acuarelă sau în ulei, ilustrație grafică, desen în creion sau fotografie, acestea pot deveni obiecte de design și de mobilier, precum perne decorative, abajururi, draperii, perdele, jaluzele, tapet, tablouri și ottomani.
Comunitatea noastră este compusă din 9 artiști, precum Vlad Eftenie, Diana Cojocaru, Ioana Petre, Andra Popovici, Raluca Mitarcă, Dragoș Dogaru, Cristina Ștefan, Ștefania Iorgoiu și Isabella Maldaianu, iar acum ne dorim să creăm conexiuni cu showroom-uri, precum Design&After, 360furniture și cu designeri și arhitecți.

Spre ce se îndreaptă Vizualist: o afacere B2B sau B2C?
Shopul este destinat B2C, însă ținta noastră este să dezvoltăm proiecte de amenajări interioare B2B. Considerăm că cel mai mare impact îl avem atunci când amenajăm spații precum școli, grădinițe, hoteluri. Ultimul proiect major pe care l-am implementat a fost în colaborare cu International School of Bucharest, unde am reamenajat întregul etaj al bibliotecii.

Față de momentul în care ați demarat acest proiect unde vă situați în acest moment comparativ cu previziunile făcute?
Inițial, doream să lansăm campania de crowdfunding încă din toamna anului 2017, însă neavând un răspuns 100% afirmativ privind finanțarea, am învățat să avem răbdare, să rafinam și mai mult planul de business și să ne urmărim prioritățile. În acest moment, consider că suntem exact în punctul în care ne-am dorit să ne aflăm – să participăm la BIFE-SIM, să avem magazinul online complet funcțional și să adăugăm săptămânal noi produse, să creștem comunitatea de artiști și să testăm cât mai multe materiale pe care să putem imprima cele mai frumoase creații realizate de aceștia, practic să creștem organic.

Care sunt planurile pentru viitorul apropiat? Dar cele pe termen mediu?
Planul este să devenim cel mai cunoscut brand românesc premium cu produse decorative și de mobilier cu aplicații imprimate, să creștem comunitatea de artiști români și să stabilizăm afacerea din punct de vedere financiar. Pe termen mediu, ne dorim să ne extindem echipa cu cel puțin 2 designeri de interior, să deschidem primul magazin Vizualist în București și să lansăm prima colecție de canapele și fotolii.

Care sunt produsele cele mai solicitate din portofoliul dvs? Ce credeți că influențează acest clasament?
Cele mai vândute produse în acest moment sunt pernele decorative și abajururile, urmate de canvasuri și ottomani. Aceste produse sunt ideale pentru a da o nouă vibrație spațiului în care îți petreci timpul sau pentru a le oferi cadou celor dragi.
Prețul cred că este primul care influențează clasamentul, dar și faptul că tapetul sau draperiile sunt de cele mai multe ori comandate custom în funcție de preferințele clientului, dimensiunile spațiului în care urmează să fie asamblate și materialul și textura alese.

Cât de mult contează numele designerului în alegerile pe care le fac/ le vor face clienții dumneavoastră?
Cel mai mult contează în alegerile făcute de clienți faptul că imprimeul este unic, autentic și că este creat de un artist român, pe care îl susține achiziționând acel produs. Cu toate acestea, sunt foarte mulți clienți care doresc propriile lor modele, fiind atrași de Vizualist prin materialele premium pe care le oferim și prin seriozitatea de care am dat dovadă până acum.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *