LOADING

Type to search

Analiza Stiri

Publicitatea stradală nu se predă. Se dezvoltă!

Cristina Petrea august 8, 2018
Share

Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, în care marketingul si promovarea online au devenit prioritare altor strategii considerate tradiționale, panotajul stradal sau publicitatea OOH (out-of-home advertising), cum este cunoscută în branșă, părea să devină vetustă.

Nicidecum. Ba chiar, forme de publicitate stradală încep să câștige din ce în ce mai mult teren pe piața ”greilor” marketingului digital, găsind modalități de a se dezvolta în lumea virtuală.

Astfel, potrivit publicației Bloomberg care citează surse ale Asociației Americane de Publicitate Stradală, giganții Facebook, Apple, Amazon și Google s-au clasat anul trecut printre primii șase clienți de publicitate stradală, iar Netflix a ajuns în top 15.

Rezultatele unui studiu efectuat în această vară de firma internațională de cercetare a pieței, Magna, evidențiază faptul că marile companii de tehnologie au investit masiv în ultimii ani în publicitatea OOH, căutând vizibilitate în stațiile de autobuz, gări, aeroporturi, stadioane și arene, acolo unde sunt marile adunări de oameni și unde se pot genera subiecte de viralizat pe rețelele sociale.

Iată doar câteva exemple. Pe fondul controverselor legate de schimburile de date și de confidențialitatea online, Facebook a promovat recent pe panouri publicitare ceea ce Bloomberg a numit „noua abordare a siguranței utilizatorilor și a vieții private”.

Spotify, în schimb, s-a orientat către publicitatea în metrou creând niște ”mini-panouri” prin care invită călătorii la descărcarea variantei gratuite a aplicației de muzică, promoție legată în același timp de expoziția muzeului David Bowie din New York City.

Între timp, Intel a ales panourile stradale pentru a promova inteligența artificial (AI).

Un billboard este un afișaj greu de ignorant

Publicitatea stradală a parcurs un drum lung de la panourile pictate manual de la începutul secolului 20 și până azi, când afișajul digital poate schimba imaginile la fiecare 10 secunde, oferind expunere unei game mai largi de produse sau poate chiar încerca forme experimentale, în parteneriat cu companiile de ridesharing, de exemplu.

Potrivit studiului Magna, cheltuielile de promovare prin afișajul stradal digital au foarte mari șanse de a se dubla până în 2023, spre deosebire de bugetele pentru panourile tradiționale care vor rămâne la același nivel.

Această creștere nu e întâmplătoare, dat fiind potențialul acestui canal de a genera acțiuni social-media, precum campania Spotify care a câștigat aurul, în acest an, la categoria de Publicitate Stradală din cadrul festivalului de publicitate Cannes Lions.

Campania Spotify Bowie Sursă: Spotify

Campanie Spotify Bowie Sursă: Spotify

”Dacă faceți o campanie OOH într-un mod unic și creativ, toți oamenii conectați la telefoanele lor mobile vor dori să le împărtășească pe social media”, declară Alex Bodman, director executiv de creație la Spotify, pentru Bloomberg . „Publicitatea stradală poate deveni social media”.

Creșterea afișajului stradal

Astfel, publicitatea OOH continuă să stabilească venituri record într-o epocă în care nivelul cheltuielilor de promovare în mediul digital este fără precedent, remarcă Nancy Fletcher, președinte și CEO al Asociației Americane de Publicitate Stradală.

Potrivit asociației, mare parte a succesului actual al publicității stradale se datorează, de fapt, jucătorilor din mediul digital.

Datele statistice arată că, în 2017, primii 10 utilizatori de publicitate OOH  – o categorie ce include afișaje digitale, anunțuri în cinematografe, gări, aeroporturi, stadioane etc. – au fost: McDonald’s, Apple, GEICO , American Express, Google, Amazon, Coca-Cola, HBO, Verizon și Chevrolet. McDonald’s și Apple au deținut, de asemenea, primele două locuri în 2016.

În plus, din top 100 companii ce au avut promovare OOH în 2017, aproape un sfert au provenit din sectorul tehnologic.

Așa cum remarcă observatorii industriei de publicitate, succesul acestui mediu de promovare ce nu se dă bătut, stă, în cele din urmă, în natura umană, ce reacționează mai prompt și mai puternic la mesajele ce sunt transmise multi-senzorial.

 

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *