LOADING

Type to search

Analiza

Concursurile cu premii – unealtă de marketing neconvingătoare pentru producţia publicitară românească

Sign Romania februarie 5, 2010
Share

În ţările din Vestul Europei, distribuitorii de materiale şi echipamente pentru producţia publicitară organizează diferite concursuri pentru a-şi stimula clienţii, acestea având premii care constau fie în bani sau excursii, fie în produse. Însă, firmele de distribuţie de pe piaţa românească nu par să împărtăşească aceeaşi convingere conform căreia concursurile cu premii ar fi un instrument de marketing eficient.

Motivele reticenței distribuitorilor români față de concursuri pot fi diverse, de la lipsa de informare a clienților cu privire la acest aspect sau birocraţia stufoasă necesară pentru a respecta legislaţia în aceste cazuri, până la diferenţa de mentalitate şi percepţie sau lipsa de credibilitate cu care este privită de multe ori o astfel de iniţiativă.

„Nu avem educaţia şi exerciţiul de a fi foarte receptivi şi de a ne informa temeinic pentru a putea selecta în cunoştinţă de cauză anumite oportunităţi,” a declarat Cornelia Nedin, Verla.

O parte dintre distribuitorii de pe piaţa românească au apelat deja la astfel de mijloace de promovare, dar fără să înregistreze un succes răsunător, motiv pentru care au preferat să apeleze mai degrabă la tombole şi promoţii pentru a-şi atrage clientela. O parte dintre concursurile organizate deja de furnizori au avut drept premii excursii în ţară sau în străinătate şi, deşi clienţii s-au arătat încântaţi de idee, acest tip de promovare nu a adus beneficii semnificative organizatorilor. Excepţia de la regulă o reprezintă Algernon, cu concursul „Ţinteşte premiile Algernon”, din primăvara anului 2007, care, potrivit Oliviei Jippa, marketing manager Algernon, a reuşit nu numai să crească vânzările firmei într-o perioadă relativ slabă, dar şi să aducă valoare brandului şi imaginii firmei.

„Pentru a fi mai bine primite aceste concursuri, probabil că premiile ar trebui să constea în bani sau produse din oferta furnizorului care organizează concursul sau ar putea consta în cursuri/traininguri pentru angajaţii firmei câştigătoare,” a declarat Lavinia Pop, Grupul Pin.

Din perspectiva firmelor de distribuţie de materiale şi echipamente pentru producţia publicitară, organizarea unui concurs nu este de ajuns pentru a determina clienţii să îşi schimbe opţiunea faţă de achiziţionarea unui anumit produs. Tototdată, acestea consideră că, cel puţin pe acest segment de piaţă, concursurile nu reprezintă unul dintre instrumentele de maximă importanţă în ce priveşte aportul la creşterea vânzărilor sau a capitalului de imagine.

Deşi experienţa organizării unui concurs nu le-a îndeplinit aşteptările, distribuitorii de materiale pentru producţia publicitară nu exclud repetarea experienţei pe viitor, în speranţa obținerii unor rezultate mai bune.

„Concursurile în sine nu cred că sunt un stimulent foarte puternic de creştere a vânzărilor, dar dacă fac parte dintr-o strategie complexă, care include şi promoţii, seminarii şi alte forme de promovare. Cred că sunt un instrument util care susţine celelalte eforturi de creştere a vânzărilor.” a declarat Lavinia Pop, Grupul Pin.
Tags:

You Might also Like

9 Comments

  1. Il Padre februarie 9, 2010

    Iata un articol care intr-adevar ne caracterizeaza in adevarata noastra splendoare. Nu avem ciorapi in picioare dar vrem sa purtam Gucci sau Cavali. Nu avem infrastructura rutiera dar avem Mertzane si Audi. Nu avem vanzari dar vorbim de strategii. Nu avem clienti dar vorbim de concursuri cu premii.
    Noi stim despre ce vorbim? Sau intradevar este singurul lucru pe care l-am castigat pe gratis in democratie?
    Imi aduc aminte de perioada ceausista in care cea mai buna masina de pe piata era Dacia. Si singura…… Nu facea nici strategii, nici simpozioane de vanzare. Ea se vindea si atat. Si………….. mama mama era coada pana in anul 2020 cu banii in avans la CEC.
    Ce se intampla acum? Avem in piata un produs Oracal si 2 vanzatori. GATA. Coada la aceste produs este cea normala a unei economii de piata si care din pacate nu se poate plia la alte marci, brand-uri sau produse pentru ca ………altele nu exista. Si atunci unde este celebra economie de piata in Romania?
    Dacia pe de o parte, Oracal pe de alta parte. Asta este comparatia trista pe care eu o vad. Din pacate, urmarea acestui monopol care ne face zi de zi mai dependent de acest produs nu poate sa duca decat la denumirea colectiva de piata de monopol.
    Unde este concurenta? Unde este noutatea? Unde este diversificarea? Unde sunt solutiile noi?
    Daca in vest distribuitorii se “bat” prin calitate, prin numar, prin promotii pentru fiecare consummator ( indifferent daca este unul de 100 euro sau altul de 100.000 euro ), noi facem cadou excursii si vacante in locuri exotice. Calitatea este mai buna sau mai rea atunci cand te duci la Copacabana pe banii furnizorului? Cantitatea este mai mare daca te duci pe Coasta de Azur?
    Apropos de strategii: In lume sunt 3 agentii foarte mari care evalueaza toate economiile de pe pamant: STANDARD&POOR’S, MOODY’S si FITCH. Treaba lor este sa prevada si sa evalueze. Nici una dintre ele nu a anuntat criza.
    Iar noi vorbim de strategii complexe, de seminarii si alte metode de promovare…..Ce frumos!!!!!!

    Răspunde
  2. vanzator februarie 9, 2010

    Stimate IL PADRE,
    Daca nu ai aflat inca in Romania se vand pe langa autocolantele Oracal si Avery,3M,Mactac,Grafitac precum si alte marci de o mai mica notorietate.
    Faptul ca tu stai in carapacea ta si visezi la vremurile in care circula doar Dacia si nu se supara numeni ca nu se deszapezeau drumurile nu inseamna ca firmele distribuitoare din piata materialelor publicitare nu trebuie sa faca campanii de marketing sau publicitate. Toate acestea se fac, in general, cu bani multi, care rareori se recupereaza din vanzari tocmai ca oameni ca tine sa descopere materiale sau solutii de expunere noi, mai eficace care sa-ti aduca bunastare si tie si clientilor tai. Un singur lucru s-a schimbat fata de acum doi trei ani si anume ca nu te mai roaga nimeni cu lucrari si ca ai o concurenta acerba care iti pandeste orice pas. In plus spre binele tau invata sa nu mai lucrezi pentru oricine ci numai pentru clientii viabili.

    Răspunde
  3. Il Padre februarie 9, 2010

    Maq bucur ca am ocazia sa gasesc o replica in disertatia mea ca sa putem diseca problematica reala a furnizorilor. Articolul cu siguranta se adreseaza numai furnizorilor de materiale si nu clientelei acestora. Clientela vanzatorilor din pacate este stricta si limitata. Este un lucru normal ca si tu vanzatorule sa faci parte dintr-un segment strict si limitat. Daca imi vorbesti de un Avery la care poti gasi 12-15 nuante si’at, de Mactac sau Grafitac nu mai vorbesc ca sunt cu mult surclasati de Orafol, iar daca vorbim de celebrul 3M, ia te rog legatura cu Leycom ( fiindca Ana Maria care mai scurta termenele de livrare din pacate a plecat) si vezi daca Clientul tau accepta pentru 3mp sa platesca 50 si asta duipa cele 3 spat. conventionale care se transforma in 4-5-6 nenumarate( fabricat in USA, nu avem cantitate la transport, am avut alte prioritati…..). Asa ca D-le Vanzator crede-ma ca in aceste conditii, personal ii rog pe furnizorii de materiale pe care ii reprezinti sa vina la Il Padre sa vanda, fiindca eu cumpar ceea ce este mai bun si ceea ce este mai ieftin. Nu ma intereseaza nici bonusurile tale nici excursia in Bahamas. Pana una alta: Nu am incotro si tot Dacie trebuie sa-mi cumpar.
    Arata-mi ca existi dar, nu cu bani si nici cu excursii. Adu marfa multa si de calitate si cu siguranta eu ti-o voi cumpara. Problema este a ta, nu a mea.

    Răspunde
  4. Dan Caloian - Algernon februarie 12, 2010

    Citind comentariile la acest articol (inclusiv primul comentariu postat de „Il Padre” care ulterior a fost sters de admin) vreau sa va propun organizarea unei intalniri intre furnizori si clienti.
    In conditiile actuale consider utila o discutie fata in fata pentru a afla ce asteptari avem, si unii si ceilalti, ce si cum putem face mai bine.

    Răspunde
  5. Il Padre februarie 12, 2010

    D-le Caloian. Interventia dvs este salutara insa daca din punct de vedere profesional, calitativ, cantitativ nu am absolut nimic de represat Orafolului si companiei pe care o manageriati, sincer daca am ceva, am pentru concurenta dvs care nu exista. Cam asta este tot. Oricine ar veni sa ma trimita in Bahamas pe banii lui nu are cum sa ma faca sa-mi schimb un furnizor care aduce marfa multa, ma serveste la secunda si ma ajuta atunci cand am nevoie. Simt nevoia de a avea in piata cel putin 4-5 de Algernoni care sa traga de mine cu marfa cat mai diversificata.
    Acesta a fost of-ul meu si din primul si din urmatoarele articole.
    Semneaza un om care consuma aceeasi cantitate de materiale si in ultimii 2-3 ani, daca nu cumva ceva mai mult acum in perioada „crizei”

    Răspunde
  6. admin februarie 12, 2010

    Comentariul initial a fost sters dintr-o eroare de sistem, nefiind un act deliberat de cenzura. Intrucat am sesizat disparitia accidentala a acestuia, am contactat initiatorul comentariului, invitandu-l sa-si posteze opinia din nou.
    Interactiunea intre noi si cititorii revistei, dar si intre reprezentantii pietei este vitala, caci ea face din Universign un canal de comunicare dinamic si relevant pentru publicul sau. Va multumim asadar pentru implicare, deschidere si autenticitate. Feedback-ul dvs este esential.

    Răspunde
  7. Tiron Marius februarie 16, 2010

    Interesanta discutia , dar este doar o parere personala a unui client de cutter-ploter . Avand in vedere ca am vandut pt Leykom si acum vand pt Antalis , pot spune ca fata de acum 5 ani piata materialelor pentru industria publicitara s-a diversificat foarte mult . Numai ca evolutia a fost doar pe print . Sincer sa fiu , si cererea s-a schimbat : nu se prea mai face cutter-ploter in Romania . Din aceasta cauza , toti furnizorii au bagat bani in stocuri de materiale pt print . Si crede-ma „Il Padre” …oferta este foooarte diversificata .

    Răspunde
  8. Il Padre februarie 18, 2010

    Buna Marius.
    OK cu ceea ce spui insa trebuie sa acceptam ca absolut toata industria a fost pe un trand ascendent. Aici suntem ca intr-o cursa de maraton. Daca eu( consumatorul) fug mai iute ca anul trecut, tu vanzatorul trebuie sa te tii dupa mine. Altfel eu imi rup picioarele. Este o filozofie simpla pe care nu trebuie s-o mai dezvoltam. Daca eu exist, existi si tu. Nu privesc puctual una sau doua marci de autocolante care anul asta au vandut cu X,23% mai mult ca anul trecut, ma uit la piata in general si crede-ma ca am niste ani buni de lucru in bransa. Piata noastra este slaba. Oare cererea din piata sa fie asa de mica? Cu respect fata de toti furnizorii dar in afara de Orafol nu vad nimic in piata. As fi vrut sa fie si 3M de exemplu ( Americanii nu se dezmint. Au intr-adevar produse diversificate dar nu la noi pe piata – Poti compara 3M cu alte marci? )
    Cred ca putem inchide subiectul caci, probabil cititorii se plictisesc vazand cum taiem iarba’n patru
    Cu respect fata de toti furnizorii de toate felurile posibile

    Răspunde
  9. Tiron Marius februarie 19, 2010

    Salutare Il Padre .
    Imi dau seama din discutie ca ai niste ani buni in bransa . Mi-ar place ca toti producatorii sa cunoasca piata asta la fel ca tine . Sincer sa fiu iti dau dreptate in privinta Orafol-ului . Singurul care s-ar apropia de calitatea si diversitatea culorilor ar fi 3M -ul , dar nu prea exista interes ( si asta intr-adevar de cand a plecat Ana-Maria ).
    Si cu asta inchei si eu subiectul 🙂
    Multa bafta.

    Răspunde

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *