LOADING

Type to search

Interviu

Arh. Maria Popescu-Greaca: Acum, mai mult ca oricând, clienţii cumpără preţuri

Sign Romania martie 31, 2009
Share

În 2008, compania Fargo, condusă de arh. Maria Popescu-Greaca, a înregistrat o cifră de afaceri de 980.000 euro. După spusele managerului, compania a obţinut un profit mai mic raportat la anii anteriori, deşi a derulat proiecte importante.

Cheltuielile anului 2008 au fost mai degrabă pentru reînnoirea diferitelor dotari (maşini de transport, computere, echipamente pentru prelucrarea lemnului, etc). „Prin prelucrarea lemnului masiv, strungăriei în lemn, amenajărilor interioare sau restaurării diferitelor piese de mobilier, încercăm să deschidem şi alte direcţii în activitatea noastră, activităţi care să poată compensa lipsa altora, cauzate de perioada pe care cu toţii o traversăm”.

Fargo numără în prezent 34 de persoane, angajate preponderent în activitatea de producţie.

„Îmi doresc să nu fiu pusă în situaţia de a recurge la disponibilizări, pentru că angajaţii mei sunt policalificaţi şi împreună cu ei am dat naştere celor mai spectaculoase proiecte. Este greu să te lipseşti de oameni pe care i-ai format în ani de zile, cu eforturi de toate genurile… şi de ambele părţi”.

Ponderea veniturilor obţinute anul trecut: „Am colaborat cu agenţii de publicitate, dar balanţa în portofoliul anului trecut înclină spre clienţi direcţi”. Dna Greaca Popescu consideră că acest trend se va permanentiza în intervalul următor nu numai la Fargo, ci în întreaga piaţă.

Clienţi câştigaţi în 2008: „Câştigarea unui client foarte mare îţi poate aduce avantaje şi dezavantaje, în egală măsură. Cea mai importantă, provocatoare şi spectaculoasă lucrare a anului trecut a fost amenajarea Clubului Shade din Bucureşti, lucrare de referinţă, care ne-a ocupat o bună parte din an. Fargo a fost antreprenorul general, iar singurele lucrări ce nu au făcut obiectul acestui contract, au fost cele executate din corian. În acest moment, lucrăm pentru amenajarea, probabil, a unuia dintre cele mai mari magazine de instrumente muzicale, magazin ce va avea şi un studio de înregistrări şi o cafenea. Trebuie să spun că am câştigat această lucrare datorită celei menţionate anterior. În plus, prin aceste proiecte de altă factură decât aceea a producţiei publicitare, am reuşit să intrăm pe un alt segment de piaţă, ceea ce mi se pare benefic, mai ales în condiţiile actuale. A fost o poartă spre o altă zona de activitate, cu multe provocari”.

Anticipări 2009
În opinia dnei Arh.Popescu-Greaca , lumea publicităţii va avea de suferit în acest an. „Evenimentele, lansările şi promovările de produs nu se mai fac la nivelul bugetelor anilor trecuţi. Nu vom mai vedea anvergura de promovare specifică anilor trecuţi, pentru că, acum, fiecare îşi drămuieşte fiecare bănuţ. O parte din contractele încheiate de companie în noiembrie-decembrie 2008 sunt încă în stand-by. “Primul trimestru al anului curent nu suferă comparaţie cu ianuarie-februarie 2008 şi cred că întreg anul vom fi afectaţi de scădere. Cred că cel mai important obiectiv al acestui an este să reuşim să ne acoperim cheltuielile, profitul nemaifiind o prioritate.”

„Nu poţi face prognoze, când situaţia se schimbă de la o lună la alta.”

„Specializarea noastră, în execuţia lucrărilor speciale, cu caracter de unicat, ne diferenţiază în această piaţă. Totuşi, a trecut ceva vreme de când realizăm astfel de proiecte, ele nefiind plătite niciodată la adevărata lor valoare, deşi am tot sperat să se întâmple acest lucru. Am câştigat însă ceva foarte important: putem şi avem disponibilitatea şi capacitatea de a executa lucrări de orice complexitate şi din alte segmente decât cel al publicităţii.”

Tags:

You Might also Like

8 Comments

  1. academicianu' aprilie 1, 2009

    Ia sa vedem cine ghiceste ce e doamna la baza: arhimandrit, arheolog, arhivar… oops… arhitect. scuzati, doamna, toata lumea stie ca sunteti arhitect. Nu mai era nevoie sa o repetati de atatea ori. Da’ ma rog, daca asta e singurul lucru nou pe care il mai aveti de spus… asta e…

    Răspunde
  2. caracal aprilie 1, 2009

    Intr-adevar, toti stim ca doamna Greaca este arhitect la baza, lucru cu care se mandreste si poate are si de ce, ca a facut si cu Basno si singura niste proiecte frumoase. Cred ca titulatura asta e mai mult asa, ca o recomandare in fata clientilor. Intre atatia ingineri care fac productie publicitara da bine sa zici ca esti arhitect.

    Răspunde
  3. seamaster aprilie 7, 2009

    … era interesant sa postati ceva – pozitiv sau negativ – legat de proiectele firmei pe care ” doamna arhitect ” o conduce si nu de faptul ca a indraznit sa faca o facutate de care nu-i este rusine !
    in productia pentru industria de publicitate exista foarte multi arhitecti care presteaza cu rezultate notabile !

    asa nu a-ti reusit decat sa deveniti penibili !
    nickname ul va da dreptul acesta …

    Răspunde
  4. TinoDobrovolschi aprilie 7, 2009

    Prea multa ranchiuna si invidie in postari la „Academicianu” si „Caracal”.
    Am lucrat cu multe firme de publicitate si cu multi arhitecti. E altfel.
    E mai mult decat Corel si pretul cel mai mic.
    Daca va deranjeaza stiinta de carte trebuia sa dati examen la Mincu pana intrati.
    Dupa ani de studiu v-ar fi fost mai simplu ca arhitecti … „la baza”.
    Apropo… Eu sunt inginer nu arhitect.
    Si mi-am dat si numele, ca poate cine citeste pricepe.

    Răspunde
  5. sepu aprilie 8, 2009

    Arhitectii care lucreaza pentru si in productia publicitara fac intr-adevar lucrurile altfel. Se simte intotdeauna amprenta scolii diferite pe care au facut-o. Totusi, nu cred ca sunt un fel de icoane de neatins nici macar cu o vorba. Ironia, dezacordul sau aprecierea sunt toate pareri libere, ca de-aia s-a inventat comentariul pe net.

    Răspunde
  6. academicianu' aprilie 8, 2009

    @seamaster: daca se vorbea aici despre niscaiva lucrari le comentam stai linistit… dar nu am bagat de seama sa se vorbeasca despre asa ceva. si o ultima chestie: nickname-ul imi da dreptul sa pun cratimele unde trebuie.

    @TinoDobrovolschi: faptul ca v-ati dat numele are legatura cu faptul ca sunteti inginer?

    Răspunde
  7. bogdan stefanopol mai 14, 2010

    Am avut „placerea” sa o cunosc pe doamna, si pot spune ca se afla n piata doar si pentru unicul motiv ca a fost la momentul potrivit si locul potrivit dupa revolutie – plina de ea, cu angajati prost pregatiti care nu lucreaza deloc profesional. Niste comunisti, la fel ca toti ceilalti comunisti din fruntea marilor agentii de publicitate. Vremea lor a trecut, de acum se cere SPECIALIZARE, TALENT, iar ei nu prea dispun de ele , decat de pile si relatii. Un client echidistant cu usurinta va alege o agentie nou creata cu un portofoliu mic dar bazat pe talent si idei decat un colos ruginit care da, lucreaza inca in corel 🙂 – adobe e la moda – si inca ceva – arhitectii ruginiti lucreaza in publicitate – fiecare ar trebui sa-si urmeze specializarea 🙂

    Răspunde
  8. mosh baston iunie 27, 2010

    PENTRU TOTI COMENTATORII !UN VECHI PROVERB ROMANESC :INTR-UN POM CU ROADE,INTOTDEAUNA SE ARUNCA CU PIETRE,DOAR DE A CADEA PE JOS UN FRUCT PENTRU A FI CULES DE CEL CE ARUNCA!ASA CA VOI STIMATI COMENTATORI DEGEABA VA STRADUITI,CA ATI PIERDUT STARTUL!SAU SUNTETI INVIDIOSI PE CEACE VOI N-ATI FOST IN STARE SA REALIZATI?!VA DORESC MULTE LA CLAMPANIT@NET!

    Răspunde

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *